شبکه‌های اجتماعی

آشنایی با فیات دوکاتو 2020، محصول جدید پارسیان موتور برای بازار ایران + قیمت
اتومبیل فارسی - فیات دوکاتو 2020

دریافت پلاک ملی برای فیات دوکاتو 2020

 

 

به تازگی اخبار ضد و نقیضی پیرامون ورود برند فیات به کشور شنیده شد که پیگیری‌های رسانه‌ها نشان داد که شرکت پارسیان موتور موفق به باز کردن پای این برند ایتالیایی به ایران شده است. ناگفته نماند که پیش از این نیز بارها حرف و حدیث‌هایی پیرامون ورود این برند به کشور و همکاری آن با خودروسازان بزرگ داخلی برای تولید خودرو در کشور شنیده شده بود، اما هربار به دلایلی این همکاری شکل نگرفت. البته برند فیات به دلیل سابقه و شهرت بالایی که در عرصه خودروسازی جهانی دارد و همچنین تولید محصولات اقتصادی و با دوام گزینه بسیار خوب و منطقی برای سلیقه طیف بزرگی از مشتریان ایرانی به شمار می‌رود و به همین دلیل نیز با در نظر گرفتن سیاست‌های مناسب در فروش و خدمات پس از فروش، می‌توان آینده روشنی را برای این برند در ایران متصور شد.

 

 

درباره پارسیان موتور چه می‌دانیم؟

شرکت پارسیان موتور که در حال حاضر خود را نماینده رسمی محصولات فیات در ایران معرفی می‌کند، در سال1383 تاسیس شد و در سال‌های ابتدایی شروع فعالیت خود توانست در سال 2009 میلادی در شهر تورین ایتالیا قراردادی را با شرکت خودروسازی فیات به امضا برساند. این شرکت با دریافت مجوزهای لازم و تاسیس خط تولید در کارخانه‌ای به مساحت 82 هزار متر مربع جهت مونتاژ محصولات فیات در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان و انعقاد قرارداد با ارگان‌های نظامی، دولتی و ... به مونتاژ فیات دوکاتو پرداخت. با گذشت حدود یک دهه از عرضه نسل سوم فیات دوکاتو توسط این شرکت، حال باز هم ون‌های دوست داشتنی دوکاتو در خط تولید این شرکت مونتاژ شده و آماده عرضه به بازار است. 

 

فیات دوکاتو 2020 عرضه شده توسط پارسیان موتور در سال 2014 میلادی از سوی جوینت‌ونچری به نام SEVEL که از همکاری فیات و گروه پژو سیتروئن (PSA) تشکیل شد، معرفی شده و در حال حاضر زیر مجموعه‌ای از استلانتیس (چهارمین گروه بزرگ خودروسازی جهان و حاصل ادغام پژو سیترون PSA و فیات کرایسلر FCA) به شمار می‌رود.

اولین نسخه از این اتومبیل به تازگی موفق به دریافت پلاک ملی شده و این محصول بر اساس آخرین قوانین وزارت صنعت، معدن و تجارت به کشور وارد شده‌اند و بخشی از قطعه‌سازان داخلی نیز در تامین و داخلی‌سازی قطعات آن مشارکت داشته‌اند. بنابراین پارسیان موتور فیات دوکاتو را با داخلی‌سازی و کمک به حرکت چرخ تولید در داخل کشور به بازار عرضه خواهد کرد.

 

{gallery}Other/2021/2020 Fiat Ducato in Iran{/gallery}

تصاویر مربوط به اولین نسخه دارای پلاک ملی از فیات دوکاتو 2020 - عرضه توسط شرکت پارسیان موتور / منبع تصاویر: خودروبانک

 

 

مشخصات فنی و ویژگی‌های فیات دوکاتو 2020

فیات دوکاتو یک محصول تجاری از خانواده Fiat Professional این خودروساز ایتالیایی است که در بازارهای جهانی خوشنام و محبوب ظاهر شده است. آمار و ارقام نشان می‌دهد که سالانه بیش از 180 هزار دستگاه از این محصول توسط فیات تولید شده و در بازارهای جهانی به فروش می‌رسد. فیات دوکاتو در کاربری‌هایی چون ون مسافری، ون باری و کاربری‌های خاصی مانند آمبولانس و... تولید و عرضه می‌شود و نسخه‌های فعلی موجود در بازار ایران که حدود 10 سال سن دارند نیز به دلیل همین کارایی بالا و ظرفیت چشمگیر در تبدیل شدن به انواع کمپرها، مشتریان خاص خود را دارند. 

 

فیات دوکاتو 2020 در تیپ‌های مختلف L1 تا L4  که دارای طول‌ و کاربری متفاوت هستند و همچنین تیپ‌های H1 تا H3 که در ارتفاع کابین  متفاوت هستند تولید می‌شود. ترکیب تیپ‌های L و H باعث شکل‌گیری کاربری‌ها و ظرفیت‌های متفاوت برای فیات دوکاتو 2020 خواهد شد. ظرفیت سرنشین در نسخه مسافری فیات دوکاتو در مدل L1H1 برابر 12 نفر بدون احتساب راننده است که این ظرفیت در تیپ L2H2 و L3H3 به 14 نفر و در مدل L4H2 به 16 نفر می‌رسد. کاربری تیپ L4H2 عملا مینی‌بوس و در تیپ‌های دیگر ون به شمار می‌رود.

 

قیمت فیات دوکاتو 2020 به نسبت مدل انتخاب شده بین 1.390.000.000 تا 1.550.000.000 تومان اعلام شده و موعد تحویل خودروها ثبت‌نام شده در این طرح نیز بین 30 تا 90 روز کاری خواهد بود. 

 

تمامی نسخه‌های فیات دوکاتو به پیشرانه 4 سیلندر خطی 16 سوپاپ با حجم دقیق 2287 سی‌سی مجهز شده است. این پیشرانه توربوشارژ دیزلی که از نوع احتراق تراکمی است توانایی تولید 130 تا 180 اسب بخار قدرت و 320 تا 450 نیوتن متر گشتاور را دارا است که بر اساس کاربری و ظرفیت هر کدام از تیپ‌ها، این پیشرانه با قدرت مناسب استفاده خواهد شد. پیشرانه فیات دوکاتو به دو میل سوپاپ مجهز شده و همراه با فیلتر DPF توانایی دریافت استاندارد آلایندگی یورو 5 و 6 را دارد و مصرف سوخت آن در هر 100 کیلومتر پیمایش در سیکل ترکیبی 6.9 تا 7 لیتر اعلام شده است.

 

توان تولیدی پیشرانه معرفی شده از طریق یک جعبه دنده 6 سرعته دستی یا 9 سرعته اتوماتیک به محور جلو منتقل می‌شود. از دیگر ویژگی‌های فنی فیات دوکاتو 2020 می‌توان به ترمزهای دیسکی در هر 4 چرخ با دیسک‌های 280 و 300 میلی‌متری، کلاچ هیدرولیکی، سیستم تعلیق مستقل مک‌فرسون همراه با میله موج‌گیر در محور جلو و پیچشی همراه بافنر پارابولیک در محور عقب و تایرها با اندازه 225/75R16، سیستم فرمان هیدرولیکی در نسخه 6 سرعته دستی و برقی در نسخه 9 سرعته اتوماتیک اشاره کرد. همچنین بیشینه سرعت فیات دوکاتو 2020 نیز به دلیلی تغییرات جرم خالص در تیپ‌های مختلف بین 140 تا 160 کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

 

AutomobileFa Fiat Ducato Specs(2)

AutomobileFa Fiat Ducato Specs(3)

 

در بخش تجهیزات رفاهی و ایمنی نیز فیات دوکاتو 2020 به امکاناتی چون سیستم تهویه دوگانه (کابین مسافر و راننده)، خروجی کولر قابل تنظیم برای هر صندلی، آینه‌های جانبی برقی به همراه گرمکن، درب کشویی برقی، سیستم چندرسانه‌ای به همراه مانیتور لمسی 7 اینچی رنگی و درگاه AUX و USB، سنسور پارک و دوربین دنده عقب، کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو، تاخوگراف دیجیتال، پله کمکی برقی، سیستم ترمز ضد قفل به همراه توزیع کننده الکترونیکی نیروی ترمز (ABS و  EBD)، سیستم ترمز اضظراری (AEBS)، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)، کروزکنترل تطبیقی (ACC)، سیستم ضدلغزش (ASR)، سیستم کنترل کشش (TCS)، سیستم کنترل خودرو در سر بالایی (Hill Holder) با شیب حداقل 22 درجه، سیستم کنترل گشتاور موتور (MSR)، نمایشگر فشار بادلاستیک (TPMS)، سیستم هشداردهنده بین خطوط (LDWS)، رادار تابلوخوان (TSR)، سیستم هشدار نقاط کور (BSD)، سنسور باران، اتولایت و... مجهز شده است.

 

AutomobileFa Fiat Ducato Specs(1)

 

قیمت و شرایط فروش فیات دوکاتو 2020

 شرکت پارسیان موتور اولین شرایط فروش فیات دوکاتو 2020 را اعلام کرده است. این طرح فروش از نوع نقدی اقساطی است و با همکاری شرکت واسپاری ملت امکان خرید فیات دوکاتو با تسهیلات 70 درصدی و بازپرداخت 48 ماهه نیز فراهم شده است. قیمت فیات دوکاتو 2020 به نسبت مدل انتخاب شده بین 1.390.000.000 تا 1.550.000.000 تومان اعلام شده و موعد تحویل خودروها ثبت‌نام شده در این طرح نیز بین 30 تا 90 روز کاری خواهد بود. 

 

AutomobileFa 2020 Fiat Ducato Sale Plan Bahman99

 

 

       دانلود نسخه فارسی کاتالوگ فیات دوکاتو 2020 (فایل PDF)         

 

 

 

نظر دهید


در همین زمینه