شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - جیلی جئومتریC
تست اولین خودروی برقی فردا موتورز با زیر ساخت های کشور

 شرکت فردا موتورز که به تازگی جیلی آزکارا را به بازار عرضه کرده است، اولین خودروی برقی خود را به ایران آورده و تست های جاده ای آن را آغاز نموده است. جئومتری C (Geomety C) یک خودروی برقی با فناوری بالا بوده که فردا موتورز پروژه عرضه آن را دنبال می کند.


فرداموتورز به تازگی یک دستگاه جئومتری C پلاک گذر موقت را جهت انجام تست های فنی دریافت کرده و از شب گذشته تردد خود در خیابان های تهران را شروع نموده است. در تست های اولیه، جئومتری C به جایگاه های شارژ خودروهای برقی در سطح شهر تهران می رود و وضعیت های مختلف را جهت دریافت شارژ بررسی می کند. این محصول برقی با استاندارد شارژ اروپایی (CCS2) به ایران آمده و قوی ترین نسخه آن در تست های جاده ای فردا موتورز حضور دارد.


جئومتری (Geometry) نشان تخصصی خودروهای برقی ولوو و جیلی است. این نشان تجاری در چند سال گذشته محصولات پیشرفته ای را در زمینه خودروهای برقی به بازار جهانی معرفی کرده و توانسته تا امتیازهای بالایی را در آمار فروش، عرضه و فناوری به دست آورد. این خودروی برقی به یک پیشرانه 201 اسب بخار با گشتاور 310 نیوتن متر مجهز است و توان را به چرخ های جلو می رساند. ظرفیت باتری های جئومتری C بر اساس سفارش 53 کیلووات ساعت و 70 کیلووات ساعت است. این خودروی برقی می تواند در شرایط بهینه به ترتیب مسافت 400 و 550 کیلومتر را با هر کدام از این بسته های باتری طی کند. باتری های جئومتری C توسط CATL تامین می شود و فناوری آب خنک را دارد.

 

 



فردا موتورز کامل ترین نسخه جئومتری C را به ایران آورده که سقف شیشه ای با پرده برقی، کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری اتوماتیک، دوربین 360 درجه، دستگیره های جمع شونده برقی، فناوری LED چراغ ها، تریم داخلی چرم، رانندگی خودکار بین خطوط، رادار تابلوخوان، تهویه اتوماتیک دو کاناله، پاکسازی هوای کابین، هدآپ و... در آن دیده می شود.

جئومتری C را می توان پیشرفته ترین خودروی برقی حال حاضر ایران دانست. زیرا این خودرو با فناوری ولوو و جیلی همراه بوده و بر اساس استانداردهای اروپایی طراحی شده است. در حال حاضر فردا موتورز تست های جاده ای و میدانی جئومتری C را در کشور آغاز کرده و می خواهد تا پس از انجام ارزیابی های مختلف، واردات رسمی اولین خودروی تمام الکتریکی خود را آغاز کند.

نظر دهید


در همین زمینه