شبکه‌های اجتماعی

بررسی آمار فروش ماهانه خودرو در اروپا

با وجود برخی فشارهای اقتصادی و افزایش تورم، ثبت خودروهای جدید در اروپا در ماه اکتبر و برای پانزدهمین ماه متوالی، افزایشی بوده است و نشانه‌ای برای کاهش تقاضا دیده نمی‌شود.

طبق اطلاعات منتشرشده توسط اتحادیه اروپایی تولیدکنندگان خودرو (ACEA)، ثبت حقوقی خودروهای جدید در ماه گذشته در اروپا با افزایش ۱۴.۶ درصدی به ۸۵۵ هزار و ۴۸۴ دستگاه رسیده است. این به معنای حفظ روند افزایشی در ۱۲ ماه گذشته بوده و در ۱۰ ماه سال ۲۰۲۳ هم ثبت خودروهای جدید در کل منطقه به اندازه ۱۶.۷ درصد برابر با تقریبا ۹ میلیون دستگاه خودرو افزایش داشته است.

تقاضا برای خودروهای جدید در کشورهای ایتالیا (۲۰.۴٪)، اسپانیا (۱۸.۵٪)، فرانسه (۱۶.۵٪) و آلمان (۱۳.۵٪) بیشتر از سایر کشورها بوده است. تنها کشوری که در بازه زمانی ژانویه-اکتبر افزایشی در ثبت خودروهای جدید نداشته،‌ مجارستان بود.

خودروهای الکتریکی‌شده در کل قاره به شدت محبوب بوده‌اند. اگرچه خودروهای بنزینی موفق به کسب ۳۳.۴٪ سهم در ماه اکتبر شده‌اند، اما هایبریدی‌ها با سهم ۲۸.۶ درصدی در رتبه دوم قرار دارند. بعد از آن‌ها نیز خودروهای الکتریکی با سهم ۱۴.۲٪ در رتبه سوم هستند دیزلی‌ها و پلاگ‌این هایبریدی‌ها هم در رتبه‌های بعدی قرار دارند که به ترتیب، سهم ۱۲ و ۸.۴ درصد را از آن خود کرده‌اند.

AutomobileFa EU New Car Sales Chart 14020905



اکتبر در مجموع،‌ ماه امیدبخشی برای فروش هایبریدی‌ها و الکتریکی‌های باتری‌محور (BEV) بوده است. در واقع ثبت خودروهای جدید BEV با افزایش ۳۶.۳ درصدی در این ماه مواجه شد و به رقم ۱۲۱ هزار و ۸۰۸ دستگاه رسید. خودروهای جدید هایبریدی نیز تقاضای قابل‌توجهی داشتند و رشد ۳۸.۶ درصد را نشان دادند. افزایش تقاضا برای خودروهای الکتریکی در کشورهای بلژیک و دانمارک بیش از بقیه بوده و آن‌ها به ترتیب، رشد ۱۴۷.۳ و ۱۰۰.۷ درصدی را نشان داده‌اند. خریداران ساکن آلمان، فرانسه و ایتالیا نیز بیش از هر کشور دیگری در اروپا، خواستار خودروهای هایبریدی بوده‌اند.

اطلاعات منتشرشده توسط ACEA نشان می‌دهد که بازار خودروهای بنزینی در اتحادیه اروپا با رشد ۸.۱ درصدی در ماه اکتبر مواجه شده است. کشورهای ایتالیا، فرانسه، اسپانیا و آلمان بیش از هر کشور دیگری در این منطقه، خواستار این خودروها بوده‌اند. خودروهای دیزلی نیز با افت شدید تقاضا در اکتبر مواجه شدند و کاهش ۱۳.۲ درصدی را ثبت کرده‌اند. فرانسه با افت ۲۹.۴ درصد و اسپانیا با ۲۰.۲ درصد، بیش از هر کشور دیگری در افت تقاضای دیزلی‌ها موثر بوده‌اند.

نظر دهید


در همین زمینه