شبکه‌های اجتماعی

زبان طراحی جدید بایک را دیده‌اید؟

برخورد نزدیک با بایک سنوا آف‌اسپیس D70 کانسپت

 

خودروسازان چینی که با کپی‌های شگفت‌آوره خود شهرت یافته بودند، این روزها در حال جست‌و‌جوی هویتی مستقل برای محصول‌های خود هستند و با نمایش کانسپت‌های خود، به دنبال اعلام این استقلال هستند.
بایک در نمایشگاه خودروی شانگهای 2017، کانسپتی را به نمایش گذاشت که زبان طراحی جدید این شرکت را نمایش می‌دهد. «سنوا آف‌اسپیس D70»، مفهومی جدید بایک است که چهره‌ای بسیار جذاب دارد و البته طراحی آن با نمونه‌های تولید انبوه فاصله چندانی ندارد. این خودرو در حقیقت نسل آینده D70 را به نمایش می‌گذارد، خودرویی که بر پایه نسل نخست ساب 5-9 طراحی شده بود.
آف‌اسپیس بدون تردید هر آن‌چه از ساب به یادگار مانده بود را از نظر دیداری از بین می‌برد. خط شانه قدرتمند، بدنه صاف و خط‌های اسپرت و البته اوورهنگ کوتاه جلو، چهره‌ای جذاب به این خودرو بخشیده است. هنوز مطمئن نیستیم که D70 جدید از پلت‌فرمی کاملا جدید استفاده می‌کند، این تردید وقتی جدی‌تر می‌شود که متوجه می‌شویم این خودرو از پیشرانه‌های 1.8 لیتری توربو، 2 لیتری توربو و 2.3 لیتری توربو بهره‌مند است که در نسل کنونی نیز مورد استفاده می‌گیرد و دو نوع از آن‌ها از ساب به ارث رسیده است.
نمای داخل کابین پیشرفت چشم‌گیری نسبت به خودروهای کنونی داشته است. ترکیب رنگ‌های روشن در کنار حجم قابل‌توجه‌ای از چرم، طرح چوب، آلومینیوم و پارچه، کابین D70 جدید را به خودرویی فاخر تبدیل کرده است. طراحی کلی کابین به نظر برای تولید انبوه آماده است، اما برخی جزییات در آن باید تغییر کند.


پنل سیستم تهویه این خودرو طراحی متفاوت و جذابی دارد. در قسمت بالای این نمایشگر، وضعیت هوا با تصویری از یکی از نمادهای پکن نمایش می‌دهد که دو درجه زیر صفر و برفی است. این تصویر در شهرهای دیگر تغییر خواهد کرد.
این برای دومین بار است که خودروسازی بیجینگ (بایک) از نام آف‌اسپیس در محصول‌های کانسپت خود استفاده می‌کند. اولین بار سال 2016 از این نام استفاده شد که زبان طراحی جدید SUVهای این شرکت را به نمایش می‌گذاشت و امروز شاهد استفاده از این شیوه طراحی در SUVهای بایک هستیم.
به نظر می‌رسد بایک نسخه تولیدی این سدان خود را در ماه آوریل سال 2018 در نمایشگاه خودروی پکن به نمایش بگذارد.

نظر دهید


در همین زمینه