شبکه‌های اجتماعی

ورود اجتناب‌ناپذیر فناوری‌های روز به صنعت خودروسازی

مزدا یکی از چند کمپانی خودروسازی است که روی شرکت Secondmind سرمایه‌گذاری است. این استارتاپ انگلیسی در حال جذب سرمایه ۱۶ میلیون دلاری از خودروساز ژاپنی است و تخصص آن، استفاده از قدرت و ظرفیت هوش مصنوعی برای کاهش زمان‌های تحقیق و توسعه محصولات صنعت خودروسازی است.

نائوهیتو ساگا، مدیر بخش تحقیق و توسعه مزدا درباره این همکاری گفته است: «صنعت خودروسازی باید فرآیندهای توسعه را سرعت بخشد و موثرتر کند. افزایش تنوع بازارها و نیازهای آن و همچنین، پیچیدگی روزافزون فناوری‌ها از دلایل اصلی شتاب بخشیدن به چنین فرآیندهایی است. ما مشتاق شروع شراکت تازه خود با شرکت سکند مایند هستیم و امیدواریم نتیجه این همکاری را در طراحی و تولید محصولات آتی مزدا مشاهده کنیم.»

این شرکت حوزه فناوری ادعا می‌کند که می‌تواند زمان طراحی و توسعه خودروهای جدید را از چندین سال به چندین ماه کاهش دهد. استفاده از هوش مصنوعی به کاهش خطاهای انسانی در طول فرآیندهای توسعه و آزمایش محصول کمک می‌کند. سکند مایند معتقد است که خطاهای کم‌تر به کاهش استفاده از نمونه‌های اولیه تا ۴۰ درصد منجر خواهد شد. کم شدن نمونه‌های اولیه نیز در نهایت به پس‌انداز هزینه و زمان در حین ساخت و توسعه خودروهای جدید و مخصوصا مدل‌های الکتریکی منجر خواهد شد.

دور اول سرمایه‌گذاری مزدا خرج افزایش فروش و بازاریابی سکند مایند می‌شود و توسعه موتور ابرمحور آن را سرعت می‌دهد. همچنین، افزایش پشتیبانی از استراتژی‌های تحقیق و آموزش پیشرفته هوش مصنوعی از دیگر وظایف سکند مایند در قبال دریافت مبلغ هنگفت ۱۶ میلیون دلار است.

گری براتمن، مدیرعامل سکند مایند نیز درباره گسترش یافتن همکاری این شرکت با مزدا می‌گوید: «سکند مایند و مزدا از روز اول، هدف مشترکی داشته‌اند و آن هم فعال کردن بهینه‌سازی ادامه‌دار فرآیند‌های طراحی و توسعه خودرو و کمک به صنعت خودروسازی در دوره خودروهای نرم‌افزار‌محور بوده است. ما به پشتیبانی از مزدا برای امتحان و به‌کارگیری خلاقانه از هوش مصنوعی در مهندسی صنعت خودروسازی افتخار می‌کنیم و به حمایت از تلاش‌های مزدا در راستای تحقیق درباره فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی ادامه خواهیم داد.»

به غیر از یک مزدا، شرکت‌ها و گروه‌های دیگری نیز در تامین این ۱۶ میلیون دلار نقش داشته‌اند. البته مشخص نیست که سهم مزدا و سایر شرکت‌کنندگان در این دور از سرمایه‌گذاری چقدر بوده است.

نظر دهید


در همین زمینه