شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - کرایسلر 300C
آینده الکتریکی اجتناب‌ناپذیر است

کرایسلر پیش از این اعلام کرده بود که با توجه به آینده الکتریکی برنامه‌ریزی شده برای مدل کرایسلر ۳۰۰، تولید این محصول در ماه جاری متوقف خواهد شد. آخرین دستگاه از مدل 300C که مجهز به پیشرانه همی است، از خط تولید این خودروساز با رنگ قرمز ولوت بیرون آمد. مدل 300 نیز در آخرین روز سال میلادی به کار خود پایان خواهد داد.

کرایسلر 300C ۲۰۲۳ بعد از یک توقف دو ساله، به خط تولید مجموعه ۳۰۰ اضافه شد و ادای احترامی به آخرین مدل مجموعه که مجهز به پیشرانه Hemi بود محسوب می‌شد. مدل 300C میراث به جامانده از مدل ۱۹۵۷ را در آخرین سال چرخه عمر خود نیز ادامه داد. فقط ۲ هزار دستگاه از این مدل تولید شد که تمام آن‌ها ۱۲ ساعت بعد از معرفی و رونمایی اولیه، پیش‌فروش شدند.

آخرین دستگاه از کرایسلر 300C مجهز به یک پیشرانه ۶.۴ لیتری همی است که قابلیت تولید ۴۸۵ اسب بخار و گشتاور ۶۴۵ نیوتن‌متر را دارد. حداکثر سرعت آن ۲۵۷ کیلومتر در ساعت است و برای طی کردن شتاب ۰ تا ۱۰۰، نیازمند ۴.۳ ثانیه است.

 

AutomobileFa Chrysler 300c 001



کریس فویل، مدیرعامل برند کرایسلر درباره آخرین دستگاه تولیدی از این مدل گفته است: «کرایسلر به میراث مدل کرایسلر 300C به عنوان یک محصول افسانه‌ای حقیقی صنعت خودرو افتخار می‌کند. مدلی که یکی از اولین خودروهای عضلانی با روحیه جسورانه و لوکس آمریکایی محسوب می‌شد. هم‌زمان با جشنی که برای عبور آخرین 300C مجهز به پیشرانه همی از خط تولید گرفته‌ایم، هیجان‌زده هم هستیم تا برای حرکت برند کرایسلر به سمت یک آینده تمام‌الکتریکی آماده شویم. آینده‌ای که بخشی از برنامه استراتژیک Stellantis Dare Forward 2030 است.»

 

AutomobileFa Chrysler 300c 003


فصل جدید کرایسلر در سال ۲۰۲۵ و زمانی که اولین محصول الکتریکی آن در قالب یک کراس‌اوور ۲ردیف عرضه شود، آغاز خواهد شد. نام مدل ۳۰۰ نیز ممکن است به شکل یک خودروی تمام‌الکتریکی ادامه پیدا کند. خودرویی که در آپریل گذشته، پیش‌نمایشی از آن به نمایندگی‌های کرایسلر ارائه شد.

نظر دهید