شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - جیکو (لوکانو) 7
به همراه احتمال تاسیس یک کارخانه تولیدی

چری قصد دارد با سه برند جدید که هر کدام سه محصول متفاوت می‌فروشند، به اروپا برود. در صورت موفق بودن این برندها و مدل‌هایشان، حتی احتمال تاسیس یک کارخانه هم در این قاره وجود دارد.

گروه چری ابتدا در سال ۲۰۱۷ قصد داشت که عرضه محصولات خود در اروپا را آغاز کند اما آن برنامه با تاخیرهای متعدد روبه‌رو شد. این خودروساز چینی بالاخره امسال با برندهای اومودا و جیکو، فعالیت خود در بازار اروپا را به صورت رسمی آغاز خواهد کرد. فروش مدل اومودا ۵ که یک کراس‌اوور است و اخیرا توانسته به انگلستان هم راه خود را باز کند، از بهار پیش‌رو در اروپا آغاز خواهد شد. همانند بازار بریتانیا، این خودرو در نسخه‌های الکتریکی و بنزینی در اروپا عرضه می‌شود.

بلافاصله بعد از اومودا، برند جیکو برای عرضه اولین محصول خود در قاره آماده خواهد شد که جیکو ۷ نام دارد و یک شاسی‌بلند جدید است. بعد از آن نیز نوبت به برند جدید و لوکس چری خواهد رسید که اکسلانتیکس (Exlantix) نام دارد.

جوخن تویتینگ، مدیر اجرایی Chery Europe در مصاحبه‌ای که اخیرا با اتو نیوز یوروپ داشت به این موضوع اشاره کرد که چری می‌تواند فعالیت این برندها در اروپا را با فاصله بسیار کم از یکدیگر آغاز کند چون هر کدام از آن‌ها،‌ جایگاه متفاوتی در بازار خواهند داشت و گروه خاصی از مشتریان را هدف قرار می‌دهند. او در این مصاحبه گفت: «از لحاظ تئوری، ما می‌توانستیم که فقط با یک برند به اروپا برویم اما می‌خواهیم از همین ابتدا این موضوع را جا بیندازیم که چری، محصولات و برندهای متنوعی برای ارائه دارد و می‌تواند با مرغوب‌ترین‌ها هم رقابت کند. ما به دنبال استفاده از یک شبکه نمایندگی کلاسی هستیم چون معتقدیم که خرده‌فروش‌های جاافتاده، آمار فروش و نیازهای مخاطبان مناطق خود را بهتر می‌شناسند و بهتر هم می‌توانند به آن‌ها پاسخ دهند.»

 

AutomobileFa Chery Omoda 5 EV 14021117



اگرچه تویتینگ به صورت دقیق نگفت که چری چه آمار و ارقام پیش‌بینی‌شده‌ای برای فعالیت‌های جدید خود در اروپا دارد اما تایید کرد که چری به موفقیت هر دو برند اومودا و جیکو خوشبین و مطمئن است. در صورت موفقیت به ظاهر اجتناب‌ناپذیر آن‌ها، امکان تاسیس یک کارخانه و تولید محلی محصولات این برندها نیز وجود دارد. او درباره این موضوع گفت: «موضوع تولید در داخل خاک اروپا قطعا برای ما مرتبط و مهم است. ما هر جایی که توانسته‌ایم آمار فروش قابل‌اتکا و مستحکمی از خود ثبت کنیم، کار تولید به شکل محلی را هم در آن‌جا شروع کرده‌ایم. ما باور داریم که به برندی معتبر و مطرح در اروپا تبدیل خواهیم شد و تولید محلی اگر در مسیر درست خود قرار بگیرد، می‌تواند سرمایه‌گذاری مطمئن و کارآمدی باشد.»

در بازخورد اولیه به این گزارشات، برخی از کاربران اروپایی شک و تردید خود نسبت به اسامی این سه برند را اعلام کرده‌اند و گفته‌اند که علاوه بر نام‌های برندها (جیکو، اومودا و اکسلانتیکس)، سیستم نام‌گذاری محصولات آن‌ها هم ممکن است برای کاربران اروپایی کمی گیج‌کننده و پیچیده باشد. در هر صورت، تا آغاز به کار رسمی و عرضه محصولات چری در اروپا باید منتظر بمانیم. دستاوردی که شاید در سال ۲۰۱۷ برای چری کم جاه‌طلبانه به نظر می‌رسید، اما امروز آن‌ها از اجرای بی‌نقص آن کاملا مطمئن هستند.

نظر دهید


در همین زمینه