شبکه‌های اجتماعی

بی‌وای‌دی تولید خودروهای بنزینی را متوقف کرد
Automobile farsi - BYD Han EV

با تمرکز بر خودروهای تمام الکتریکی و PHEV

 

شرکت بی‌وای‌دی (BYD) به صورت رسمی در صفحه‌های رسمی خود در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده که از ماه گذشته (مارچ)، تولید خودروهای تمام بنزینی خود را متوقف کرده است و اکنون تنها خودروهای تمام الکتریکی یا پلاگ این هیبرید (PHEV) تولید می‌کند.


بر اساس آنچه بی‌وای‌دی اعلام کرده، این شرکت نخستین خودروساز در دنیا است که تولید خودروهای با پیشرانه درون‌سوز را متوقف کرده است. ادعای بسیار بزرگی که چندان درست نیست، چرا که پیش از اسمارت در سال 2019 تمام تولیدات خود را به موتورهای الکتریکی مجهز کرد و پس از آن نیز وینفست، خودروساز نوپای ویتنامی پس از گذشت مدتی کوتاه از تولید خودروهای با پیشرانه درونسوز، تولید آن را به کلی کنار گذاشت و تمام تولیدات خود را به موتورهای الکتریکی مجهز کرد. با این حال، بیشتر خودروسازان بزرگ در حال حرکت به این سمت هستند تا پیش از سال 2030 که فروش خودروهای با موتور درونسوز ممنوع می‌شود، به طور کامل سبد محصولات خود را به خودروهای الکتریکی تبدیل کرده باشند.


در نوامبر سال 2021، گروهی از خودروسازان بزرگ شامل، بی‌وای‌دی، فورد، جنرال موتورز، مرسدس بنز، ولوو و جگوار لندروور تعهد داده بودند که تولید خودروهای با سوخت فسیلی را به طور کامل تا سال 2040 متوقف کنند.
با این حال بی‌وای‌دی اعلام کرده از مشتریانی که خودروهای این شرکت با موتورهای درونسوز را خریداری کرده‌اند را پشتیبانی می‌کند و « خدمات جامع و ضمانت‌های پس از فروش» برای آن‌ها اجرا خواهد شد. این پشتیبانی شامل تامین قطعات تا پایان عمر محصولاتی تولید آن‌ها متوقف شده نیز می‌شود.


بی‌وای‌دی در کنار تبدیل شدن به یک خودروساز الکتریکی، در ماه مارچ نیز رکورد فروش جدیدی به ثبت رساند. فروش خودروهای این برند در این ماه به 104.338 دستگاه رسیده که سهم خودروهای تمام الکتریکی 53.664 دستگاه و سهم خودروهای PHEV 50.674 دستگاه بوده است. این ارقام بی‌وای‌دی را به محبوب‌ترین سازنده خودروی انرژی جدید در چین تبدیل کرده است. همچنین در دو ماه نخست سال 2022، بیش‌ترین فروش خودروهای الکتریکی شده در دنیا متعلق به بی‌وای‌دی بوده و در این مدت از تسلا پیش افتاده است.


به گزارش رویترز، فروش خودروهای هیبریدی با رشد عظیم 857 درصدی در سه ماه نخست 2022 مواجه بوده که نیمی از فروش بی‌وای‌دی نیز در همین بخش است. این بدان معنا است که خودروسازان تمایل دارند برای مدتی استفاده از موتورهای درونسوز را به عنوان بخشی از پیشرانه‌های هیبریدی خود ادامه دهند تا یک دروه گذار برای رسیدن به عصر خودروهای تمام الکتریکی باشد.


وبسایت کار نیوز چاینا نیز در گزارش آورده است، بی‌وای‌دی پیش بینی فروش خود در سال 2022 را از 1.2 میلیون دستگاه به 1.5 یا حتی 2 میلیون دستگاه ارتقا داده است، این رقم در صورتی به دست خواهد آمد که بی‌وای‌دی بتواند مشکلات زنجیره تامین را مدیریت کند.

 

نظر دهید


در همین زمینه