شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - بورگوارد BX7
طالع نحس

 

شرکت بورگوراد، سال 1919 توسط مهندس آلمانی کارل فردریش ویلهلم بورگوارد در شهر برمن تاسیس شد. این شرکت به غیر از برند بورگوارد با سه نام هانسا، لوید و گولیاث نیز اقدام به تولید مدل‌های مختلف می‌کرد که کیفیت‌های مطلوبی داشتند. بورگوارد سومین خودروساز بزرگ آلمان در آن زمان بود و حتی زودتر از بنز و ب‌ام‌و توانست تولید خود را از مرز یک میلیون دستگاه عبور دهد. این شرکت در سال 1961 اعلام ورشکستگی کرد و برای همیشه منحل شد. سال 2008، کریستین نوه کارل بورگوارد به همراه شریک خود کارلهینز نوس شرکت را احیا و با سرمایه‌گذاری و شراکت Beiqi Foton Motor اولین مدل خود با نام BX7 را در نمایشگاه ژنو معرفی کردند.


این شرکت طی این مدت چهار مدل BX5, BX6, BX7 و نسخه الکتریکی BXi7 را به تولید رساندند اما این برای بقای شرکت کافی نبود. سال 2019 بهترین سال این برند از نظر فروش بود که توانستند 55 هزار دستگاه خودرو بفروشند که این عدد در سال 2021 به 3.600 دستگاه رسید. از سال 2016 تا 2018 این شرکت بیش از 574 میلیون دلار ضرر مالی ثبت کرد و سال 2021 به تنهایی 675 میلیون دلار دیگر به این شرکت ضرر وارد شد. شاید بتوان گفت، همه گیری کرونا بیشترین ضرر را به بورگوارد وارد کرد.


در برنامه ابتدایی این شرکت فروش و تولید سالانه 800 هزار دستگاه تا سال 2020 ثبت شده بود که حتی نزدیک به این عدد نیز نشدند. مقر مهندسی و اصلی این شرکت در اشتوتگارت آلمان بود و تمام تولیدات آن در چین انجام می‌شد، یکی دیگر از برنامه‌ها ساخت خط تولید در برمن بود که آن هم اجرایی نشد.


در حال حاضر این شرکت اعلام ورشکستگی خود را به دادگاه چین اعلام کرده و منتظر نتیجه آن است که با دستور دادگاه، دیگر شرکت‌ها از تکنولوژی و تجهیزات این شرکت استفاده کنند.

 

نظر دهید


در همین زمینه