شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - ام‌جی 4 الکتریکی XPower
اولین نمایش در گودوود

 

ام‌جی که زیر مجموعه سایک چین به حساب می‌آید از قدرتمندترین مدل خود به نام MG4 EV XPower رونمایی کرد. ام‌جی 4 الکتریکی XPower بر روی پلتفرم MSP این شرکت توسعه پیدا کرده و از دو موتور الکتریکی بهره می‌برد که موتور نصب شده در جلو 201 اسب‌بخار و موتور نصب شده در عقب 228 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کنند تا در مجموع 429 اسب‌بخار قدرت و 600 نیوتن‌متر گشتاور به چرخ‌ها منتقل شود.


با توجه به این اعداد و لانچ کنترل جدید، این هاچبک الکتریکی طی مدت زمان 3.8 ثانیه از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این میزان شتاب اولیه دقیقا مشابه به آئودی RS3 است اما قیمت کمتری دارد. قیمت RS3 در انگلستان از 68.650 دلار آغاز می‌شود.


ام‌جی 4 الکتریکی XPower چیزی بیشتر از شتاب اولیه و قدرت خوب است. یکی از ویژگی‌های خوب ام‌جی 4 الکتریکی XPower کنترل و توزیع مناسب نیرو در پیچ‌هاست که باعث می‌شود راننده نیز حداکثر درگیری را با خودرو داشته باشد. سیستم Dynamic Cornering Control که برای اولین بار بر روی MG نصب می‌شود دارای قفل دیفرانسیل الکترونیکی است که با کنترل هوشمند بُرداری، گشتاور را بین هر چهارچرخ تقسیم می‌کند. گفته می‌شود این سیستم حداکثر کشش و آرامش فوق‌العاده‌ای را در تمامی شرایط رانندگی در اختیار راننده قرار می‌دهد.


MG4 EV XPower دارای سیستم تعلیق ارتقا یافته است که به واسطه آن می‌توان فنر و دمپر‌ها را مجدد تنظیم، فرمان را تیزتر، آنتی رول بار را سفت‌تر کرد که در نتیجه سیستم تعلیق 25 درصد سفت‌تر خواهد شد. یک تیم متخصص نیز سیستم ترمز را کالیبره کرده تا شرایط رانندگی با یک پدال نیز به بهترین شکل فراهم شود. دیسک‌های سوراخ‌دار 345 میلی‌متر در هر چهارچرخ و تایر‌های Bridgestone Turanza دو ارکان دیگر برای توقف بهتر این خودرو هستند.


از نظر طراحی شناسایی نسخه MG4 EV نسبت به XPower ساده نخواهد بود و تنها راه تشخیص آن کلیپرهای ترمز نارنجی، سقف مشکی، رینگ‌های آلیاژی 18 اینچ و رنگ Racing Green است.


قیمت پایه ام‌جی 4 الکتریکی XPower در انگلستان از 46.400 دلار آغاز می‌شود. اولین نمایش رسمی این خودرو در فستیوال گودوود پیشرو خواهد بود.

 

نظر دهید


در همین زمینه