شبکه‌های اجتماعی

نسخه پایه پورشه تایکان 2021 به طور رسمی معرفی شد
اتومبیل فارسی - پورشه تایکان 2021

رقابت با نسخه Long Range تسلا مدل S

 

 

پورشه به تازگی نسخه جدید از مدل تایکان را به خط تولید این محصول اضافه کرده است. این نسخه جدید همانطور که انتظار می‌رفت، نسخه پایه تایکان است که سال گذشته در چین رونمایی شد.

پورشه تایکان 2021 قرار است در بهار سال جاری میلادی به نمایندگی‌های ایالات متحده این خودروساز برسد و قیمت آن بدون احتساب هزینه حمل و نقل از 79.900 دلار شروع خواهد شد که این مبلغ 23.900 دلار کمتر از تایکان 4S است اما مدل هنوز هم از نسخه Long Range تسلا مدل S  که از 69،420 دلار شروع می‌شود گران‌تر است. 

به عقیده بسیاری، ارزان‌سازی معایبی را برای این نسخه تایکان ایحاد کرده است که از جمله آن‌های می‌توان به استفاده از تنها یک موتور الکتریکی اشاره کرد. این موتور الکتریکی که توانایی تولید 402 اسب بخار قدرت و 344 نیوتن‌متر گشتاور را دارا است توان تولیدی خود را به محور عقب تایکان منتقل می‌کند. این موتور شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 5.1 ثانیه‌ای و قابلیت دستیابی به بیشینه سرعت 230 کیلومتر در ساعت را برای تایکان به ارمغان آورده است.

نسخه پایه تایکان به صورت استاندارد با بسته باتری 79.2 کیلووات ساعتی عرضه می‌شود که بر اساس سیکل WLTP، قابلیت پیمایش تا 431 کیلومتر را برای این اتومبیل فراهم خواهد کرد. در کنار این باتری، مشتریان می‌توانند بسته Performance Battery Plus که دارای ظرفیتی در حدود 93.4 کیلووات ساعت است را سفارش دهند. این بسته باتری دامنه پیمایش پورشه تایکان را به 484 کیلومتر افزایش می‌دهد. علاوه بر این موتور الکتریکی بهینه شده نیز می‌تواند 469 اسب بخار قدرت 357 نیوتن متر گشتاور تولید کند اما از آنجایی که بسته باتری بزرگتر  دارای 77 کیلوگرم جرم بیش‌تر است، شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت نسخه مجهز به بسته باتری بزرگ‌‎تر با موتور بهینه شده نیز کماکان همان 5.1 ثانیه اعلام شده است.

فناوری شارژ سریع پورشه نیز این امکان را برای هر دو بسته باتری فراهم می‌کند تا در شرایط ایده‌آل در کمتر از 23 دقیقه میزان شارز باتری‌ها را از 5 به 80 درصد ارتقا دهند.

 

نسخه پایه پورشه تایکان در بخش ظاهری به رینگ‌های 19 اینچی دو رنگ مشکی و نقره‌ای و کالیپرهای ترمز مشکی مجهز شده در حالی که تایکان 4S دارای کالیپرهای قرمز رنگ و رینگ‌های براق است. پورشه اعلام کرده است که سایر بخش‌های ظاهری نظیر دیفیوزر، جلو پنجره و... در نسخه پایه و نسخه 4S کاملا مشابه هستند.

از جمله دیگر تجهیزات نسخه پایه پورشه تایکان می‌توان به سیستم سرگرمی با نمایشگر 10.9 اینچی لمسی وسیستم تعلیق فعال اشاره کرد. در کنار این موارد، سیستم تعلیق بادی، رینگ‌های 20 و 21 اینچی و همچنین ترمزهای سرامیکی نیز به صورت سفارشی در دسترس خواهند بود.

نسخه پایه پورشه تایکان 2021 در حال حاضر برای سفارش در دسترس است و همراه با سه سال شارژ رایگان از Electrify America عرضه می‌شود.

 

نظر دهید