شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - هوندا

تایید حضور دو مدل مفهومی و چندین خودروی مسابقه‌ای

 هوندا محصولاتی که در نمایشگاه توکیو اتو سالن ۲۰۲۴ به نمایش خواهد گذاشت را اعلام کرده و به نظر می‌رسد که تمرکز و اولویت اصلی هوندا در این رویداد،‌ به نمایش گذاشتن خودروهای مسابقه‌ای و شخصی‌سازی‌شده باشد. جالب‌ترین خودروهایی که در این فهرست دیده می‌شوند، دو مدل مفهومی به نام‌های WR-V Field Explorer Concept و آکورد e:HEV Sports Line هستند. این دو مدل قرار است پیش‌نمایشی از آینده محصولات هوندا که دارای گزینه‌های شخصی‌سازی متعدد و متنوع هستند باشد.

مدل WR-V، یک شاسی‌بلند نسبتا ارزان است و نسخه ژاپنی مدل هوندا Elevate محسوب می‌شود که مخصوص بازار هند است. با شروع ماه مارچ ۲۰۲۴، واردات این مدل از هند به ژاپن آغاز خواهد شد و هوندا قصد دارد با مدل مفهومی Field Explorer، ابعاد آف‌رود و ماجراجویانه این خودرو را به نمایش بگذارد. جلوپنجره جدید منقش به نام هوندا و سه چراغ LED راهنمای زردرنگ از خصوصیات ظاهری این خودرو در بخش جلو هستند. جایگزین شدن رگه‌های کرومی و آلومینیومی بدنه با رگه‌های مشکی‌رنگ، دودی بودن چراغ‌های جلو و عقب، چرخ‌های بزرگ مشکی‌رنگ مخصوص آف‌رود، محافظ در کناره‌های خودرو و باربند سقفی از سایر تغییرات این مدل مفهومی در مقایسه با نسخه استاندارد هوندا WR-V هستند.

نسخه ژاپنی این شاسی‌بلند ۴۳۱۲ میلی‌متری مجهز به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری بنزینی است که توانایی تولید ۸۹ کیلووات (برابر با ۱۱۹ اسب‌بخار) و ارسال آن به چرخ‌های جلو از طریق یک جعبه‌دنده CVT را دارد. با وجود فاصله ۲۲۰ میلی‌متری این خودرو از سطح زمین، نبود نسخه مخصوص تمام‌چرخ محرک باعث ضعف ویژگی‌های آف‌رود آن خواهد شد.

مدل مفهومی هوندا آکورد e:HEV Sports Line یک سدان شیک و اسپرت است که از لوازم یدکی و تزییناتی مخصوص هوندا استفاده می‌کند. این مدل سوار بر چرخ‌های ۱۹ اینچی آلیاژی چندپره مشکی‌رنگ است و از قطعات نامحسوس آیرودینامیکی سیاه نیز بهره می‌برد. این نکته را باید یادآور شد که قرار است هوندا آکورد از بهار ۲۰۲۴ در ژاپن و فقط با پیشرانه هایبریدی عرضه شود.

مجموعه «خودروهای شخصی‌سازی‌شده» هوندا در توکیو شامل چند نسخه از هوندا سیویک Type R نیز خواهد شد. این مدل‌ها در نمایشگاه سال گذشته نیز به نمایش گذاشته شده بودند اما هوندا امسال قصد دارد که در مجموع، ۸ خودروی مسابقه‌ای از گروه‌های مختلف مسابقات رانندگی را در غرفه خود نمایش دهد. اکثر آن‌ها بر اساس همین مدل هات‌هچ ساخته شده‌اند و شامل مدل‌های قدرتمندی مثل Type R-GT از مجموعه مسابقات Super GT و یا مدل Type R CNF-R که در مسابقات استقامت مخصوص خودروهای با سوخت بدون کربن شرکت می‌کند می‌شود. البته یک مدل جذاب ولی مشکوک و هنوز تایید‌نشده‌ای از سیویک هم قرار است به نمایش گذاشته شود که Joy Resistance نام دارد و از بدنه‌ای خشن و اسپرت با پیشرانه هایبریدی بهره خواهد بود.

برای آشنایی بیشتر با این مدل مرموز و مشاهده سایر مدل‌های هوندا در نمایشگاه توکیو اتو سالن ۲۰۲۴، باید منتظر آغاز این رویداد در ۱۲ ژانویه باشیم. این نمایشگاه تا چهاردهم ژانویه ادامه خواهد داشت.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه