شبکه‌های اجتماعی

جنرال‌موتورز تبلیغات در فیسبوک و اینستاگرام را متوقف می‌کند
اتومبیل فارسی - جنرال موتورز

پس از هوندا و فورد

امروزه رسانه‌های اجتماعی به یکی از بزرگ‌ترین کانال‌های تبلیغاتی برای کسب و کارهای مختلف از جمله صنایع بزرگی چون خودروسازی تبدیل شده است. پیش از این، شبکه‌های تلویزیونی و بیلبوردهای خیابانی اصلی‌ترین بستر برای تبلیغ‌کنندگان بود اما با ظهور و گسترش استفاده از اینترنت و پیدایش شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، بستری جذاب‌تر و بسیار پر رونق برای تبلیغات شکل گرفت.

 

براساس مطالعه‌ای که امسال انجام شده است ، روزانه 1.4 میلیارد کاربر فعال در شبکه اجتماعی فیسبوک فعال هستند که بیش از نیمی از آن‌ها بین 18 تا 34 سال سن دارند و هر یک به طور متوسط ​​58 دقیقه از وقت خود را در این سبکه می‌گذرانند که حال با گسترش ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از کسب و کارها و فعالیت بسیاری از مشاغل از داخل منزل، میزان بازدید و صرف وقت در فضای مجازی نیز افزایش یافته است.

با این حال، جنرال موتورز‌ اعتقادی به اثربخشی فیسبوک به عنوان یک بستر تبلیغاتی ندارد. بر اساس گزارشات منتشر شده، جنرال موتورز از نحوه برخورد فیسبوک با محتوای مرتبط به برندهای خودروسازی ناراضی است و بنابراین این شرکت بسیاری از فعالیت‌های تبلیغاتی خود را از بستر رسانه‌های اجتماعی خارج خواهد کرد که شامل رسانه‌های تحت مدیریت فیسبوک همچون اینستاگرام و واتس اپ است.

 

این خودروساز آمریکایی افزود: «ما فیسبوک را ترغیب می‌كنیم كه سریع‌تر تغییراتی جدی را اجرا کند تا بتوانیم به فضای مجازی ایمن‌تری برگردیم كه آینه نمایش ارزش‌های برند ما باشد.»

جنرال موتورز اولین خودروسازی نیست که تبلیغات خود را فیسبوک متوقف می‌کند و پیش از این، بخش آمریكایی فورد و هوندا نیز همکاری خود با فیسبوک در زمینه تبلیغات را متوقف کرده بودند. با این حال، فورد تبلیغات خود در یوتیوب و پینترست (pinterest) از سر می‌گیرد.

 

نظر دهید


در همین زمینه