شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - کیا K9
پرچم دار جدید از راه رسید

کیا K9 که پیش از این با نام K900 شناخته می‌شد، بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین سدان این خودروساز اهل کره جنوبی محسوب می‌شود. کیا بعد از معرفی فیس‌لیفت مدل K5، اکنون سراغ دیگر مدل خانواده رفته است. نسخه معرفی‌شده از این مدل برای سال ۲۰۲۴ از تغییراتی جزئی در ظاهر، فضای داخلی با ویزگی‌های جدید و تجهیزات استاندارد بیشتر بهره می‌برد.


بررسی تغییرات کیا K9 ۲۰۲۴

کیا K900 در سال ۲۰۱۸ معرفی شد و در ۲۰۲۱ نیز یک فیس‌لیفت دریافت کرد که البته برای بازار آمریکا عرضه نشد. دومین فیس‌لیفت این محصول که اکنون معرفی شده تغییرات ظاهری کم‌تری دارد. طراحان کیا جلوپنجره بزرگ خودرو را کمی تغییر داده‌اند و از یک نوار باریک کرومی و الگوی جدید افقی استفاده کرده‌اند. طراحی بدنه خودرو در سایر نقاط کم و بیش دست‌نخورده باقی مانده و به غیر از چرخ‌های ۱۹ اینچی آلیاژی مشکی‌رنگ و یک گزینه جدید رنگ بدنه، تغییرات دیگری در این بخش دیده نمی‌شود.


در فضای داخلی کیا K9 ۲۰۲۴ دو گزینه جدید رنگ و شخصی‌سازی معرفی شده‌اند. تمام مدل‌های K9 از تجهیزات استانداردی مثل پورت‌های USB-C، یک کپسول آتش‌نشانی جدید و سیستم تهویه هوا بهره می‌برند. تریم‌های لوکس‌تر و گران‌تر به صندلی‌های جدید موشن Ergo دسترسی دارند که برای اولین بار شاهد اضافه شدن آن‌ها به خط تولید محصولات کیا هستیم.



در بخش پیشرانه، کیا K9 ۲۰۲۴ همچنان از همان گزینه‌های ۶ سیلندری استفاده می‌کند. پیشرانه ۳.۸ لیتری تنفس‌طبیعی GDi قادر به تولید ۳۱۱ اسب بخار و گشتاور ۳۹۷ نیوتن‌متر است. دیگر گزینه پیشرانه، ۳.۳ لیتری توربوشارژ T-GDi است که قدرت خروجی آن به ۳۶۵ اسب بخار و گشتاور ۵۱۰ نیوتن‌متر می‌رسد. جعبه‌دنده درنظر گرفته‌شده برای هر دو پیشرانه یک ۸ سرعته اتوماتیک است که در دو نسخه دیفرانسیل‌عقب و تمام‌چرخ محرک عرضه می‌شود.

ثبت سفارش برای کیا K9 ۲۰۲۴ در کره جنوبی آغاز شده است. نسخه پایه Platinum با سیستم تعلیق RWD قیمتی برابر با ۴۳ هزار و ۶۷۵ دارد. نسخه پرچم‌دار Best Selection II با پیشرانه توربوشارژ و سیستم تعلیق AWD نیز به ۶۳ هزار و ۹۳۰ دلار می‌رسد.

نظر دهید


در همین زمینه