شبکه‌های اجتماعی

کیا تلوراید خودروی سال 2020 جهان شد
اتومبیل فارسی - کیا تلوراید

درخشش کیا، پورشه و مزدا

بر اساس رسم هرساله، اتومبیل‌های گوناگونی در کلاس‌ها و سگمنت‌های مختلف و بر اساس نوع کاربری کاندید دریافت جایزه بهترین خودروی سال می‌شوند. امسال نیز بر اساس آرای جمع آوری شده، کیا تلوراید عنوان خودروی سال 2020 در جهان راکسب کرد.

 

در نظرسنجی انجام شده، کیا تلوراید با کسب ۷۵۸ امتیاز در جایگاه اول قرار گرفت و پس از آن مزدا۳ و مزدا CX-30 هرکدام با کسب امتیازهای ۷۴۵ و ۷۳۸ در جایگاه های دوم و سوم قرار گرفتند. لازم به ذکر است که آرای ۸۶ خبرنگار فعال در حوزه خودرو باعث صدرنشینی کیا تلوراید شده است.

 

در بخش خودروهای لوکس، پورشه تایکان توانست با کسب مجموع امتیاز ۸۴۶ با عبور از مرسدس بنز EQC و پورشه ۹۱۱ مقام نخست را به دست آورد. در بخش عملکرد فنی نیز تایکان با مجموع امتیاز ۸۶۷ توانست بالاتر از پورشه ۹۱۱ و تویوتا سوپرا مقام اول را به دست آورد. بنابراین پورشه تایکان در دوبخش صدر نشین شد.

 

کیا سول الکتریکی با حذف رقبایی چون مینی کوپر SE الکتریکی و فولکس واگن T-Cros عنوان بهترین خودروی شهری سال 2020 را از آن خود کرد. کسب امتیازهای قابل توجه در بخش‌های طراحی داخلی، عملکرد فنی، قیمت و مصرف سوخت باعث صدرنشینی کیا سول شده است. 


عنوان برترین خودرو سال در بخش طراحی نیز به نسل جدید مزدا ۳ رسید. مزدا ۳ با ۱۷۹ امتیاز و تنها با ۲ امتیاز بیش تر نسبت به پورشه تایکان این مقام را کسب کرده است. لازم به ذکر است که پژو 208 نیز در رده سوم در بخش طراحی قرار گرفته است. 

انتخاب بهترین خودروهای سال ۲۰۲۰ نشان از عملکرد خوب پورشه، مزدا و کیا دارد چرا که بیش ترین کاندیداهای نهایی از این دو برند هستند. 

 

 

نظر دهید


در همین زمینه