شبکه‌های اجتماعی

بورگوارد BX3 چه ویژگی‌هایی دارد؟ + عکس
Automobile Farsi - 2020 Borgward BX3

عضو کوچک بورگوارد رونمایی شد

بعد از یک خواب طولانی به مدت نیم قرن، برند تاریخی ژرمن‌ها در صنعت خودروسازی به لطف سرمایه‌گذاری فوتون زنده شد. بورگوارد سال 2015 با رونمایی یک کراس‌اوور کوچک با نام BX7 به صنعت خودرو برگشت. پس از آن به فاصله کوتاهی مدل‌های BX5 و BX6 که کراس‌اوورهای جمع و جوری بودند به خط تولید بورگوارد اضافه شدند و حالا در ابتدای همین هفته بورگوارد کراس‌اوور ساب‌کامپکت BX3 را به سبد محصولات خود افزوده است.
بورگوارد BX3 از یک موتور 1.4 لیتری توربوشارژ 4 سیلندر خطی نیرو می‌گیرد که توان تولید 148 اسب‌بخار قدرت و 250 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. این پیشرانه با یک جعبه دنده6 سرعته اتوماتیک نیرو را تنها به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. این جعبه دنده از آیسین تامین می‌شود و سه حالت رانندگی اکو، اسپرت و برفی را ارائه می‌دهد.
بورگوارد BX3 با طول نزدیک به 441 سانتی‌متر، نزدیک به 5 سانتی‌متر از ام‌وی‌ام ایکس55 کشیده‌تر است. عرض و ارتفاع این خودرو نیز به ترتیب 1930 و 1670 میلی‌متر اعلام شده است.
فضای داخلی این خودرو شباهت زیادی به دیگر مدل‌های بورگوارد دارد و به گونه‌ای طراحی شده تا بتواند با برند‌های پریمیوم رقابت کند. یک نمایشگر 10.25 اینچی برای اطلاعات مورد نیاز راننده و یک نمایشگر 8 اینچی برای اطلاعات دیگر و سرگرمی در مرکز داشبورد تعبیه شده است.
بورگوارد BX3 در بخش ایمنی به امکاناتی مانند دوربین 360 درجه، سیستم‌های کمکی ABS، EBD، کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، کمک حرکت در سربالایی (HAC)، اتوهلد و ترمز پارک الکترونیکی و 6 کیسه هوا مجهز شده که به صورت استاندارد در تمام نسخه‌ها ارائه می‌شود.
به نظر می رسد بورگوارد BX3 در حال حاضر تنها برای بازار چین عرضه شود، هر چند بورگوارد محصولات خود را در اروپا، خاورمیانه، جنوب شرقی آسیا و آمریکای جنوبی نیز عرضه می‌کند، بنابراین دیدن این خودرو در بازاری غیر از چین چندان دور از انتظار نیست.
کارخانه بورگوارد در شهر پکن واقع شده است، با این حال مرکز طراحی و مهندسی این خودروساز در اشتوتگارت آلمان است. بورگوارد در سال 1890 در شهر برمن آلمان تاسیس شد و تا سال 1961 به فعالیت خود ادامه می‌داد، اما پس از آن فعالیت شرکت برای یک دوره طولانی متوقف شد.

نظر دهید