شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - سئات آتکا 2023
لقمه بزرگ‌تر از دهان!

 

بر اساس مشاهدات عینی و اطلاعات به دست آمده توسط خبرنگار اتومبیل فارسی، شرکت خودروسازان راین نمونه‌‌ای از سئات آتکا را جهت انجام تست‌های فنی و دریافت مجوزها و استانداردهای لازم به کشور وارد کرده است و قصد مونتاژ این محصول را در خط تولید خود دارد. این کراس‌اوور محبوب سئات در پاییز امسال توسط خبرنگار اتومبیل فارسی در محوطه شرکت خودروسازان راین رویت شده بود و تصویر زیر نیز نشان دهنده حضور این محصول در شرکت خودروسازان راین است. اخیرا نیز ویدیویی در فضای مجازی منتشر شد که در آن یک دستگاه سئات آتکا در حال تردد و طی مراحل تست جاده‌ای به تصویر کشیده شده بود که خودروی موجود در آن ویدیو همان نمونه موجود در شرکت خودروسازان راین است که موفق به دریافت پلاک گذرموقت برای طی مراحل تست فنی شده است.

 

AutomobileFarsi Seat Ateca in RVMCO 14020116

 

سئات آتکا یک کراس‌اوور کامپکت کلاس C است که بر اساس پلتفرم MQB A1 گروه فولکس‌واگن توسعه یافته و از سال 2016 در حال عرضه است. این کراس‌اوور سئات در سال 2020 فیس‌لیفتی را نیز پشت سرگذاشته تا مدرن‌تر و به‌روزتر از قبل به رقابت خود ادامه دهد. 

هنوز نمی‌توان به طور دقیق در مورد ویژگی‌های فنی و سطح تجهیزات سئات آتکا در بازار کشور اظهار نظر کرد اما آن طور که به نظر می‌رسد خودروسازان راین این محصول را با پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ TSI فولکس‌واگن عرضه خواهد کرد. این پیشرانه توانایی تولید حدود 190 اسب بخار قدرت و 320 تیوتن‌متر گشتاور را دارا است و با جعبه‌دنده 7 سرعته دوکلاچه و سیستم انتقال قدرت دو دیفرانسیل همراه خواهد بود.

 

بر اساس اطلاعات به دست آمده، خودروسازان راین قصد دارد سئات آتکا را با قیمتی در محدوده بیش از 5 تا 6 میلیارد تومان راهی بازار کند. نکته قابل توجه این است که عملکرد شرکت خودروسازان راین در سال‌های اخیر آنچنان ضعیف و غیر قابل دفاع بوده است که نمی‌توان آینده خوبی برای عرضه این کراس‌اوور خوش ساخت اروپایی متصور شد. به نظر می‌رسد که عرضه چنین محصولی آن هم به صورت مونتاژی توسط خودروسازان راین با چالش‌های بزرگی همراه باشد. شواهد، عملکرد و مدیریت خودروسازان راین در سال‌های اخیر نشان داده است که این خودروساز بخش خصوصی به هیچ وجه در حد و اندازه مونتاژ و عرضه محصولاتی چون سئات آتکا نیست.  

 



 سئات یک شرکت خودروساز اسپانیایی است که در حال حاضر تحت مالکیت گروه فولکس‌واگن قرار دارد. این شرکت در سال ۱۹۵۰ تاسیس شد و در ابتدا عضو گروه آئودی بود اما خریداری این گروه توسط گروه فولکس‌واگن، منجر به انحلال این گره شد و در حال حاضر هر دو شرکت آئودی و سئات تحت مالکیت گروه فولکس‌واگن قرار دارند.

ناگفته نماند که قیمت سئات آتکا در بازارهای جهانی از حدود 28 هزار دلار شروع و در نسخه‌های فول آپشن به بیش از 36 هزار دلار نیز خواهد رسید. 

 

نظر دهید


در همین زمینه