شبکه‌های اجتماعی

SWM G05، کراس اوور هفت نفره سیف خودرو شکار شد + عکس
اتومبیل فارسی - SWM G05

پرفروش‌ترین محصول SWM در راه ایران

 

عکس‌های منتشر شده از SWM G05 نشان می‌دهد سیف خودرو در حال توسعه سبد محصولات خود است. پس از انتشار تصویری از نمونه سفید رنگ این خودرو که روی خودروبر در حال تردد در معابر تهران بود، اکنون تصاویری به دست پایگه خبری اتومبیل فارسی رسیده که نمونه زرشکی رنگ از این خودرو را نشان می‌دهد.


خودرو SWM G05، محصول تازه اتحاد برلیانس شینری است که بر پایه نخستین محصول این شرکت به نام SWM X7 طراحی و توسعه داده شده است. SWM X7 برای نخستین بار در سال 2016 و به عنوان نخستین خودروی SWM به بازار چین معرفی شد. خودرویی که حالا با گذشت چند سال، پلتفرم بهبود یافته آن به پایه‌ای برای SWM G05 تبدیل شده است.

 

AutomobileFa SWM G05 spyshot 2

درباره اس دبلیو ام جی 05
SWM G05 کراس‌اووری هفت نفره است که نخستین بار در سپتامبر سال 2019 و در نمایشگاه خودروی چونگ‌چینگ، شهری که کارخانه SWM در آن قرار دارد، رونمایی شد. SWM برای این خودرو یک موتور 2 لیتری و یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ در نظر گرفته است که با بردار کوچکترش، SWM G01 مشترک است و احتمالا گزینه اصلی سیف خودرو برای پیشرانه SWM G05 در بازار ایران خواهد بود. در این صورت پیشرانه این کراس‌اوور می‌تواند 156 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند که به وسیله یک جعبه دنده 6 سرعت اتوماتیک نیرو رو به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد.


SWM علاوه بر این دو کراس‌اوور، دو خودروی دیگر نیز در کلاس MPV بر پایه همین پلتفرم تولید می‌کند که در پنجم بزرگتری نسبت به SWM G05 دارند. می‌توان گفت در نمای کناری SWM G05 با دو برادر دیگرش یعنی X2 و X3 شباهت زیادی دارد و درهای آن‌ها یکسان است، اما تغییرات آن‌ها از ستون C آغاز می‌شود و در SWM G05 جزییات و ظرافت بیشتری به کار رفته است. یکی از تفاوت‌های این خودروها را می‌توان استفاده از نوارهای کرومی زیر شیشه‌ها، پوشش سیاه رنگ دور پنجره‌ها و روف رک SWM G05 دانست که هیچ یک از این موارد در مدل X2 دیده نمی‌شود. با این حال زمانی که این خودرو را از نزدیک مشاهده می‌کنید، نمی‌توان شباهت آن را به خودروهای چندمنظوره انکار کرد.


طول، عرض و ارتفاع SWM G05 به ترتیب 4750، 1860 و 1780 میلی متر است و فاصله بین دو محور آن به 2750 میلی‌متر می‌رسد. همین موضوع موجب شده SWM G05 فضای بزرگی در کابین داشته باشد که با خواباندن صندلی‌های ردیف دوم و سوم، فضایی بسیار وسیع برای قرار دادن بار پیش روی شما خواهد بود. با وجود این که G05 از G01 بزرگ‌تر است، اما به دلیل وزن کم‌تری که دارد از آن چابک‌تر است. بر اساس اعلام وب سایت رسمی SWM، این فضا برای مدل X7 که نسخه قدیمی G05 به شمار می‌رود، بین 660 تا 1920 لیتر است. این خودرو در بازار چین با رینگ‌های 17، 18 و 20 اینچی عرضه می‌شود.


نکته‌ای که در کابین SWM G05 جلب توجه می‌کند، شباهت بسیار زیاد طراحی داشبورد به تسلا مدل S است. SWM دقیقا از همان الگو و چینش استفاده کرده و نمایشگر بزرگ عمودی مرکز کابین نیز به تقلید از همین خودرو طراحی شده است. علاوه بر این نمایشگر که در مرکز داشبورد قرار دارد، یک نمایشگر کوچک‌تر نیز پشت فرمان جانمایی شده تا نقش نشانگر‌های سنتی را ایفا کند.

 

اس دبلیو ام جی05 در ایران

سیف خودرو هنوز جزییات چندانی درباره از زمان عرضه SWM G05 اعلام نکرده است، اما بر اساس اطلاعات به دست آمده توسط اتومبیل فارسی، این خودرو در حال سپری کردن مراحل آزمایش و دریافت استاندارد است. در صورتی که تصمیم سیف خودرو برای عرضه SWM G05 نهایی شود، این خودرو به رقیبی جدی برای فردا SX6 تبدیل خواهد شد و البته می‌توان با در نظر گرفتن دو آیتم پیشرانه و تعداد سرنشین، بهمن فیدلیتی را نیز به عنوان رقیب برای آن برشمرد، اما به نظر می‌رسد این دو باید به دنبال طیف متفاوتی از مشتری‌ باشند.


SWM G05 بسته به نوع موتور، جعبه دنده و تجهیزاتی که برای آن در نظر گرفته شده در بازار چین 10.800 تا 16.100 دلار قیمت دارد. با این ویژگی‌ها، SWM موفق شده در سال 2020 میلادی، نزدیک به 23 هزار دستگاه از G05 را در بازار چین به فروش برساند. با این میزان فروش، G05 عنوان پرفروش‌ترین محصول SWM در سال 2020 را از آن خود کرده است.

 

اندکی درباره اس دبلیو ام و سیف خودرو

SWM در دهه 70 میلادی کار خود را با تولید موتورسیکلت‌های کراس در ایتالیا آغاز کرد و در سال 2014 به یک خودروساز چینی واگذار شد. با این حال تولید موتورسیکلت در این مجموعه همچنان ادامه دارد و سال 2016 نقطه ورود این شرکت به دنیای خودروسازی محسوب می‌شود.


سیف خودرو نیز که در ایران نماینده SWM است، پیش از این واردکننده خودروهای سوبارو به ایران بود. پس از آن نیز در سال 1396 برای نخستین بار محصولات بیسو چین را در نمایشگاه خودرو تهران به نمایش درآورد و با خرید بخش قابل توجهی از سهام مرتب‌ خودرو، تولید خودروهای بیسو را در ایران آغاز کرد؛ با این حال با قطع این همکاری از سوی بیسو، سیف خودرو شرکت SWM را به عنوان شریک جدید خود برگزید و تعهدهای پیش فروش بیسو T5 را با SWM G01 جایگزین کرد.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه