شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - هیوندای النترا
وارداتی‌های کرمان خودرو در نمایشگاه دستاوردهای دولت سیزدهم

 

شرکت KTL، از زیرمجموعه‌های کرمان خودرو که واردات خودروهای هیوندای را به عهده دارد، در نمایشگاه وعده وفا که توسط دولت جهت نمایش دستاوردهای دو ساله‌اش بر پا شده، دو دستگاه از محصولات وارداتی هیوندای را به نمایش گذاشت که شامل مدل‌های هندی کرتا، و ضعیف‌ترین الانترا در بازار ایران می‌شود.


هیوندای النترا در نسل‌های گوناگون در ایران عرضه شده است. نسل سوم این محصول با نام آوانته در ایران مونتاژ می‌شد که به یک پیشرانه 2 لیتری با توان حدود 140 اسب بخار مجهز بود. نسل چهارم هرگز به ایران نرسید، اما نسل‌های پنجم و ششم به صورت وارداتی در بازار ایران عرضه شدند که به ترتیب به پیشرانه‌های 1.8 لیتری با توان 147 اسب بخار و 2 لیتری با توان 153 اسب بخار مجهز بودند. حالا کرمان خودرو دست روی نسخه‌ای از النترا گذاشته که به پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی از نوع Mpi مجهز شده است و توان تولید 126 اسب بخار را دارد که آن را به ضعیف‌ترین هیوندای النترای بازار ایران در 20 سال گذشته تبدیل می‌کند. این انتخاب البته از روی ناچاری بوده، زیرا پیشرانه‌های قدرتمند‌تر نسل جدید النترا، قیمتی فراتر از سقف در نظر گرفته شده برای هر دستگاه خودروی وارداتی در ایران دارد.

 

هیوندای النترا


گزینه دیگر شرکت KTL کراس اوور کوچک کرتا است که به صورت ویژه برای بازار کشورهای در حال توسعه مانند هند، اندونزی، ویتنام، بنگلادش، چین و برزیل طراحی شده است. هیوندای کرتا وارداتی که توسط KTL به ایران می‌آید، دومین نسل از این محصول است که از سال 2019 در بازاهای جهانی عرضه آن آغاز شده و پیشرانه‌های 1 تا 2 لیتری برای آن در نظر گرفته شده است. نسخه‌ای که در نمایشگاه وعده وفا به نمایش درآمده بود، به یک پیشرانه 1.5 لیتری با توان 113 اسب بخار و گشتاور 144 نیوتن متری مجهز است. هیوندای کرتا 2023 با ابعاد 4300، 1790 و 1620 میلی‌متری برای طول، عرض و ارتفاع، رقیب مستقیم ام‌وی‌ام X55 و تیگارد X35 در ایران خواهد بود.

 
هیوندای کرتا

 

نظر دهید


در همین زمینه