شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - لوگوی تویوتا
بالاترین درصد وفاداری به فورد رسید

 

تحقیق وفاداری به برند موسسه JD Power برای سال 2022 منتشر شد. در این تحقیق 4 برند حضور دارد که تنها یکی از آنها موفق شد تا در دو بخش به عنوان نخست دست پیدا کند و آن برندی نیست جز تویوتا؛ البته فورد بیشترین میزان درصد وفاداری را به خود اختصاص داد.


این چهارمین سال تحقیق وفاداری برند در موسسه جی دی پاور است و به صورت انحصاری بر روی خریداران خودروهای صفر و جدید متمرکز شده و علاوه بر آن نگاه ویژه‌ای به خریدارانی دارد که خودرو خود را با همان برند تعویض می‌کند. طبیعتا دیتا به دست آمده از نمایندگی‌های رسمی برندها است.


همانطور که بالاتر به آن اشاره کردیم، تویوتا در دو بخش رتبه نخست را به دست آورد. این برند در بخش خودروهای سواری و کلاس تولید انبوه، 62.2 درصد و در بخش شاسی بلند‌ها 63.6 درصد را از 100 به خود اختصاص داد. در کلاس پرمیوم این پورشه بود که توانست با 57.4 درصد رتبه نخست را داشته باشد و در بخش شاسی بلند‌ها با 58.6 درصد، برندی نتوانست با ب‌ام‌و رقابت کند. در بخش پیکاپ‌ها برنده بلامنازعه فورد بود که با 63.8 درصد نتنها این بخش را بلکه در آمار کلی بیشترین میزان وفاداری به برند را از آن خود کرد.


تایسون جومینی معاون بخش دیتا و آنالیز جی‌دی پاور گفت: «راه‌های بسیار زیادی برای وفادار کردن مشتریان وجود دارد اما چند نکته مشترک بین برندگان این تحقیق وجود دارد و آن عرضه محصولات جدید و تازه، افت قیمت کم، ساخت خودرو بر اساس نیاز مالک و ارائه خودرو با جذابیت بالا است.»


اما رتبه دوم هر بخش به برند‌های زیر می‌رسد.


کلاس پرمیوم: جنسیس با 54.6 درصد در بخش خودروهای سواری و لکسس با 56.4 درصد در بخش خودروهای شاسی بلندها
کلاس تولید انبوه: کیا با 54.1 درصد در بخش خودروهای سواری و سوبارو با 62.6 درصد در بخش شاسی بلند‌ها
کلاس پیکاپ‌ها: تویوتا با 58.7 درصد در جایگاه دوم قرار گرفت.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه