شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - مزدا CX90
با همکاری چانگان اتومبیل


مشتریان چینی فرصت این را خواهند داشت که در سال ۲۰۲۵، اولین پلاگ‌این هیبریدی ساخته مزدا را در بازار محلی خود خریداری کنند. فروش خودروهای PHEV در چین به شدت رو به افزایش است و می‌توان آن‌ها را در کنار خودروهای الکتریکی، از محبوب‌ترین انتخاب‌های فعلی دانست. ماساهیرو مورو، رییس و مدیرعامل مزدا اخیرا در نمایشگاهی در ژاپن گفته بود که «۷۰ درصد از فروش خودروهای جدید در چین متعلق به پلاگ‌‌این‌ها است.» او همچنین تایید کرد که خودروی پلاگ‌این هیبریدی جدید مزدا با همکاری شریک محلی آن‌ها در چین یعنی چانگان اتومبیل ساخته خواهد شد.

جزییات چندانی از این مدل در دسترس نیست اما می‌توان حضور یک پلاگ‌این هیبریدی از سمت مزدا در بازار چین را ضروری دانست. مزدا در حال حاضر، فقط یک خودروی الکتریکی که نسخه مخصوص مدل CX-30 است را در چین به فروش می‌رساند. مورو گفته بود که آمار فروش خودروهای جدید مزدا ۱۰ درصد کاهش داشته اما استقبال از CX-50 جدید و نسخه آپدیت‌شده مزدا۳ نیز بسیار گرم و قوی بوده است.

مزدا هم‌اکنون در سایر بازارهای بین‌المللی، دو مدل CX-60 و CX-90 را به عنوان گزینه‌های پلاگ‌این هیبریدی خود به فروش می‌رساند. این خودرو توسط یک پیشرانه ۲.۵ لیتری ۴ سیلندری اسکای‌اکتیو-جی، یک موتور ۱۰۰ کیلوواتی و یک بسته باتری ۱۷.۸ کیلووات بر ساعت تغذیه میشود. قدرت خروجی آن به ۳۲۳ اسب‌بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتن‌متر در مدل CX-60 PHEV و ۳۴۱ اسب‌بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتن‌متر در نسخه CX-90 PHEV می‌رسد.

مزدا در آپریل گذشته در چین، پیش‌نمایشی از نسخه هیبریدی CX-50 با کمک چانگان اتومبیل را معرفی کرد. البته اطلاعات چندانی از این مدل منتشر نشد اما گفته می‌شود که فناوری پیشرانه آن توسط تویوتا تامین خواهد شد.

نظر دهید


در همین زمینه