شبکه‌های اجتماعی

ب‌ام‌و سوپر اسپرتی بر اساس مدل i8 می‌سازد

ب‌ام‌و به دنبال رقابت با مک‌لارن و لامبورگینی

 همان‌گونه که احتمالا شما هم شنیده‌اید فروش محصولات i3 و i8 ب‌ام‌و آن‌طور که انتظار می‌رفت بالا نبوده و استقبال کم مشتریان نسبت به این اتومبیل‌ها باعث شده که قیمت فروش  آن‌ها در بازار نیز کاهش پیدا کند. بنا‌براین به نظر می‌رسد ب‌ام‌و به نقطه ضعف i8 که در حقیقت پیشرانه 1.5 لیتری آن است پی‌ببرد. حال گفته می‌شود خودروساز باواریایی به دنبال جایگزینی این اتومبیل با محصول هیبریدی قدرتمندتری است که در برابر سوپراتومبیل‌هایی مثل لامبورگینی و مک‌لارن بایستد.
اگر چه به طور مشخص از M1 نامی به میان نیامده، محصول آینده ب‌ام‌و توسط وب‌سایت اتوکار چنین توصیف شده که قرار است یک جانشین تمام‌عیار برای M موتور میانی افسانه‌ای باشد، همچنان که جایگزینی غیرمستقیم برای i8 باشد.
کلائوس فروهلیش یکی از مسئولان ب‌ام‌و که در رابطه با توسعه محصولات این شرکت مسئول است با وب‌سایت اتوکار راجع به پلتفرم فیبرکربنی مانند آنچه که در i8 به کار رفته و ترکیب آن با یک پیشرانه قدرتمند M power و الکتروموتورهای کوچک پرتوان صحبت کرده است.
"اگر شما یک مهندس باشید. یک بار در زندگیتان به دنبال ساخت یک سوپراسپرت خواهید بود. اگر ما موتورهای الکتریکی جمع‌وجور و بسیار قوی  را داشته باشیم، اگر یک شاسی فیبرکربنی- به عنوان مثال شاسی i8 و یک پیشرانه بنزینی با عملکرد بالا هم داشته باشیم، سپس اگر کار به شیوه هوشمندانه‌ای انجام شود آن‌گاه به یک پکیج قدرتمند واقعی دست خواهیم یافت." بخشی از گفتگوی فروهلیش با سایت اتوکار.
در حال حاضر الکتروموتورهای مورد استفاده ب‌ام‌و هر کدام حدود 100 اسب بخار قدرت دارند و در صورت استفاده یک جفت از این موتورها در مجموع 200 اسب بخار قدرت و 513 نیوتن‌متر گشتاور به دست می‌آید. این اتومبیل سری M که گفته می‌شود زمانی در حدود سال 2023 از راه خواهد رسید، انتظار می‌رود قدرت در محدوده 700 اسب بخاری قرار داشته باشد. بنابراین ممکن است پیشرانه درون‌سوز مورد استفاده در آن یک نمونه V8 یا شش سیلندر خطی باشد.
بدیهی است سوپراسپرت بعدی ب‌ام‌و بسیار گران‌قیمت‌تر از i8 کنونی باشد. از آن‌جا که محصول پرچم‌دار بعدی ب‌ام‌و برای رقابت با اتومبیل‌هایی همچون مک‌لارن 570S و آکورا NSX بنابراین باید نگاهی به بازه قیمتی اتومبیل‌های این کلاس داشته باشیم تا بتوانیم نسبت به قیمت محصول آینده ب‌ام‌و پیش‌بینی درستی کنیم.

نظر دهید


در همین زمینه