شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - کنیگ‌سگ جمرا
با هزینه 20 میلیارد تومان

 

کنیگ‌سگ مدل جمرا را سال 2022 با قوای محرکه 3 سیلندر 2 لیتر توربو به همراه سه موتور الکتریکی معرفی کرد. مجموع خروجی این قوای محرکه 1700 اسب‌بخار قدرت و 2581 نیوتن‌متر گشتاور بود. این خودروساز در حال توسعه کارخانه جدید خود بود و همزمان با اتمام این پروژه، طی مراسمی پیشرانه 8 سیلندر 5 لیتر توئین توربو را به عنوان گزینه انتخابی برای خریداران به نمایش گذاشت.


پیشرانه 8 سیلندر جمرا، با سوخت E85 خروجی را به 2300 اسب‌بخار و 2750 نیوتن‌متر گشتاور می‌رساند. این میزان نیرو و قدرت توسط گیربکس 9 سرعته Light Speed به چرخ‌های منتقل می‌شود. مشتریان برای داشتن این پیشرانه باید 400 هزار دلار معادل 20 میلیارد تومان هزینه کنند.


تغییرات جمرا تنها به پیشرانه 8 سیلندر معطوف نمی‌شود بلکه این شرکت آینه‌های سنتی را به جای دوربین‌های دیجیتال نصب خواهد کرد. دلیل این تغییر، قانونی نبودن دوربین دیجیتال در تمامی ایالت‌های آمریکا است. از نظر ظاهری، کنیگ‌سگ جمرا پکیج اختیاری Ghost را دریافت می‌کند که شامل اسپلیتر جلو، داکت S، بال عقب و موارد آیرودینامیک بیشتر می‌شود. تغییراتی که در جلو و دماغه رخ داده نشان می‌دهد که دیگر خبری از فضای ذخیره سازی جلو نخواهد بود.

 


کارخانه جدید شامل یک خط مونتاژ جدید، سالن مشتریان، experience center، آفیس، فضای برگزاری مراسم، نمایشگاه، فضای خرده فروشی و انبارهای بیشتر می‌شود. کنیگ‌سگ در حال ساخت مسیر تست در این مجموعه است.


با توجه به اینکه توسعه کارخانه به اتمام رسیده اما به نظر می‌رسد که اولین نمونه‌های جمرا زودتر از 2025 به دست خریداران نخواهد رسید. این شرکت تنها 300 دستگاه از کنیگ‌سگ جمرا تولید می‌کند.


جمرا اولین سوپراسپرت 4 سرنشین محسوب می‌شود که داخل آن بسیار لوکس و شگفت انگیز است. امکانات رفاهی مانند گرمکن هر چهار صندلی، هشت جا لیوانی با گرمکن و سردکن، نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی جلو و عقب، کنترل تهویه مطبوع سه نقطه‌ای و شارژر وایرلس جلو و عقب تنها بخشی از این لیست بلند بالا محسوب می‌شوند.

نظر دهید


در همین زمینه