شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - Koenigsegg Regera
عادت خوب سوئدی

 

تقریبا یک ماه پیش بود که ریماک نورا توانست رکورد سریع‌ترین خودرو تولیدی را برای شتابگیری از حالت سکون تا 400 کیلومتر بر ساعت و سپس توقف از آن سرعت به 0 را بدست بیاورد و حالا کُنیگ‌سگ این رکورد را بار دیگر با خودرویی قدیمی‌تر از آن خود کرد.


نورا در مدت زمان 29.94 ثانیه توانست 0-400-0 را انجام دهد در حالیکه کُنیگ‌سگ با بهبود بیش از یک ثانیه این زمان را به 28.81 ثانیه رساند. این خودروساز با ثبت رکوردهای مختلف بیگانه نیست و سال 2019 در همین بخش توانستت با رگرا، زمان 31.49 را به ثبت برساند. سوئدی‌های سال 2017 با آگرا RS توانسته بودند با زمان 33.29 ثانیه این عنوان را به خود اختصاص دهند.

 


کُنیگ‌سگ در این خصوص می‌گوید: «چرا رکوردهای جدید همچنان با خودرویی شکسته می‌شود که چند سال قبل تولید شده؟ زیرا این خودرو همچنان در کلاس خود پادشاهی می‌کند و توانایی آن را دارد. در حاشیه ثبت این رکورد، رگرا رکورددار سریع‌ترین خودرو جاده‌ای با 402 کیلومتر بر ساعت شد و توانست از آن سرعت طی مدت زمان 29.6 ثانیه به سکون برسد.»


این رکورد در فرودگاه Örebro سوئد که در غرب استکهلم قرار دارد به ثبت رسید زیرا این فرودگاه باندی به طول 3274 متر دارد تا این سوپراسپرت 8 سیلندر توئین توربو بتواند به راحتی این رکورد را در اختیار بگیرد. کُنیگ‌سگ دست بردار نخواهد بود زیرا قرار است با جسکو ( یسکو ) ابسلوت بسیاری از رکوردها را جا به جا کند.

 

 

نظر دهید