شبکه‌های اجتماعی

آلمان تولید پیشرانه‌های درون‌سوز را متوقف نمی‌کند

کمیسیون اروپا قصد دارد این نوع از پیشرانه را ممنوع کند

 

 

در جولای 2021 کمیسیون اروپا از طرحی رونمایی کرد که تولید پیشرانه‌های درون‌سوز تا سال 2035 متوقف شود. در این استراتژی، نه تنها در مورد توقف تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی صحبت می‌شود بلکه در مورد ممنوعیت فعالیت‌ خودروهای تولید شده فعلی که نیز در حال حرکت هستند نیز می‌شود.

 

هرچند این تنها یک لایحه در کمیسیون اروپاست اما مخالفان زیادی هم دارد. در سطح کشورها، ایتالیا از اولین مخالفین سرسخت است زیرا تلاش می‌کند برای تولیدکنندگان سوپر اسپرت خود معافیت گرفته و به موازات آن تلاش می‌کند برای خودروهای هیبریدی لابی کند. حالا در تازه ترین اتفاق آلمان نیز به مخالفان پیوسته است.

 

وزیر حمل و نقل آلمان گفته آلمان قصد ندارد این لایحه را اجرا کند و اجازه استفاده از پیشرانه‌های احتراق داخلی را خواهد داد. وی اما یک شرط نیز گذاشته است که باید خودروها با سوخت مصنوعی کار کرده و چنین سوختی در حال حاضر وجود دارد و هرچند به صورت انبوه تولید نمی‌شود. اما پیش از این برخی شرکت‌ها از آن استفاده کرده‌اند

 

          بخوانید ->  نجات پیشرانه‌های درون‌سوز با ساخت سوخت مصنوعی

 

بر اساس گفته این وزیر آلمانی نمی‌توان به طور انحصاری برای آینده به خودروهای الکتریکی و هیدروژنی اعتماد کرد اگرچه باید آن‌ها توسعه یابند. حال به نظر می‌رسد طرح کمیسیون اروپا بیش از یک بار مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه