شبکه‌های اجتماعی

پیشگویی ب‌ام‌و از آینده خودروسازی

با کراس‌اوور مفهومی ویژن آی‌نکست آشنا شوید

 

اتومبیل مفهومی ب‌ام‌و Vision iNext مجموعه‌ای است از فناوری‌های آینده مانند رانندگی تمام‌خودران، مولد قدرت الکتریکی، نورپردازی هوشمندی داخل اتاق، پوشش هوشمند صندلی‌ها که در مقابل لمس‌شدن واکنش نشان می‌دهند و بسیاری از تکنولوژی‌هایی که تا چندی پیش تنها در فیلم‌های تخیلی شاهد آن‌ها بودیم. این محصول بحث‌برانگیز که به تازگی توسط ب‌ام‌و و به شیوه‌ای نو معرفی شده، یک کراس‌‌اوور تمام‌الکتریکی پرچم‌دار خواهد بود.

 

طرحی از دهه آینده
ب‌ام‌و ویژن آی‌نکست اتومبیلی مفهومی است که سعی دارد در نگاه اول گرای درستی به مخاطب خود، از آینده محصولات این خودروساز باواریایی بدهد. ویژن آی‌نکست پیش‌نمایشی است از کراس‌اووری تمام‌الکتریکی که ب‌ام‌و قصد دارد تولید آن را از سال 2021 به عنوان پرچم‌دار نسل پنجم خودروهای الکتریکی خود آغاز کند.
یکی از شاخص‌ترین نشانه‌های ب‌ام‌و جلوپنجره دو تکه آن است که در طول دهه‌های گذشته تبدیل به امضای این خودروساز شده و در این نسخه تغییرات قابل ملاحظه‌ای را تجربه کرده است. دو قسمت جداگانه جلوپنجره در این نسخه ویژه در بخش میانی با یکدیگر ادغام شده و سطح بزرگی را شکل می‌دهند که در بردارنده مجموعه‌ای از سنسورها است. در حقیقت حس‌گرها و رادارها بنیادی‌ترین قسمت در سامانه‌ تمام‌خودران نسخه نهایی و تولیدی iNext محسوب می‌شود که ب‌ام‌و امیدوار است تا سال 2021 نمونه نهایی آن آماده استفاده در مسیرهای واقعی باشد. مدیران ب‌ام‌و تاریخ به کار گیری سیستم تمام‌خودران محصولاتشان را منوط به تصویب قوانین مربوط به استفاده از آن توسط دولت‌ها می‌خوانند.
طراحی این خودرو در بخش انتهایی با وجود قالب آینده‌نگرانه‌ای که دارد کمتر ذهن بیننده را به چالش می‌کشد و می‌تواند نظر مثبت بسیاری را به خود جلب کند، اما ماجرا در قسمت جلوی این اتومبیل مفهومی کمی متفاوت بوده و نمای پیچیده‌تر و غریب‌تری را به نمایش می‌گذارد.
با ورود به داخل اتاق این کانسپت قدم به دهه بعدی گذاشته و می‌توانیم به خوبی شاهد تغییراتی که آینده صنعت خودرو را در بر خواهد گرفت باشیم. در نسخه مفهومی ب‌‌ام‌و ویژن آی‌نکست با ظرفیت چهار سرنشین طراحی شده که می‌توان احتمال داد در نسخه نهایی ظرفیت پنج نفر برای آن در نظر گرفته شود. فضای داخلی این خودرو با استفاده از طرح‌های چوبی دوست‌داشتنی در کنار زمینه آبی‌رنگ صندلی‌ها محیط آرام و دل‌نشینی را فراهم آورده است. فناوری‌های مدرن بسیاری برای سرنشنیان این خودرو در نظر گرفته شده است که به عنوان مثال می‌توان به نورپردازی دینامیک و هوشمندی اشاره کرده که مانند یک پروژکتور تنها بر روی قسمت مشخصی، مانند کتابی که در دست دارید نور می‌اندازد.  
ب‌ام‌و برای کسانی که هنوز نتوانسته‌اند با سامانه‌های خودران ارتباط برقرار کنند امکان رانندگی را فراهم خواهد کرد. iNext از دو گزینه برای رانندگی برخوردار خواهد بود که از آن‌ها حالت Boost و دیگری حالت Ease خواهد بود. در حالت اول راننده می‌تواند کنترل خودرو را در دست بگیرد و خود به رانندگی بپردازد و در حالت دوم سیستم خودران فعال می‌شود و سرنشین می‌توان به استراحت، مطالعه یا فعالیت‌های دیگری بپردازد. این خودروساز آلمانی قدرت پیمایش مسیری 600 کیلومتری را برای این خودرو تنها با یک شارژ فراهم خواهد کرد.

نظر دهید


در همین زمینه