شبکه‌های اجتماعی

فیات‌کرایسلر از فورد پیشی گرفت

پس از 11 سال

برای اولین بار از ژانویه 2007 تا به امروز، فروش گروه FCA از فورد در ایالات متحده بیشتر بوده است. این برند ایتالیایی‌آمریکایی در سپتامبری که گذشت، توانست 199.819 دستگاه خودرو بفروشد که افزایش 15 درصدی نسبت به ماه پیش را نشان می‌دهد. این در حالی است که فورد با فروش 2415 دستگاه کم‌تر، سپتامبر را با آمار ماهانه 193.404 دستگاه به پایان رساند. جنرال‌موتورز که دیگر گروه بزرگ خودروسازی دیترویت محسوب می‌شود، آمار ماهانه خود را منتشر نمی‌کند، اما دیترویت نیوز گفته است که تمامی برندهای این گروه، با کاهش فروش قابل‌توجه در فصل سوم سال مواجه شده‌اند.
متخصصین بر این باورند که تصمیم فورد مبنی بر متوقف کردن تولید تمام خودروهای سواری خود به غیر از موستانگ در آمریکا، تاثیر منفی قابل‌توجهی روی آمار فروش این برند گذاشته است. مایکل کربس، یکی از متخصصان صنعت خودروسازی آمریکا می‌گوید که مدیران فورد نیز می‌دانستند که با اعلام عمومی این تصمیم (روی برگرداندن از خودروهای سدان و تمرکز روی مدل‌های شاسی‌بلند و پیکاپ) فروش آن‌ها کاهش پیدا خواهد کرد.
البته فورد سریعا از طریق یکی از مدیرانش، اعلام کرد که هیچ نگرانی خاصی درباره این آمار ندارد. مارک لانِو، قائم‌مقام بخش بازاریابی، فروش و خدمات فورد در آمریکا گفت: «ما از رقابت با فیات‌کرایسلر نگران نیستیم. ماه‌های زیادی بوده که جنرال‌موتورز را هم شکست دادیم و انقدر سر و صدا نکردیم! همه‌چیز به زمان‌بندی بستگی دارد و این اوضاع موقتی است.»
افزایش فروش فیات‌کرایسلر به لطف برندهای جیپ و رم رقم خورده است. جیپ به خاطر فروش موفق چروکی و کامپس، رشد 14 درصدی را در ماه سپتامبر ثبت کرد. فروش جیپ در 9 ماه اول امسال، 20 درصد افزایش داشته و البته رم با وجود ثبت رشد 9 درصدی نسبت به ماه پیش، تفاوت چندانی در مقایسه با آمار سال به سال نداشته است. در مقابل، فروش کلی فورد در سه فصل سال در مقایسه سال گذشته، 2.4 درصد کاهش داشته و این در حالی است که آمار فروش کل گروه فیات‌کرایسلر در همین بازه زمانی، 6 درصد افزایش داشته است.
فورد برای اولین بار، با رکورد 25.7 درصدی در بخش خودروهای سواری خود مواجه شده است و نکته جالب این است که فروش شاسی‌بلندها و پیکاپ‌های این برند آمریکایی نیز در ماه سپتامبر، به ترتیب 2.7 و 9.9 درصد کاهش داشته‌اند. ترانزیت، اکسپدیشن، لینکلن نویگیتور و مجموعه پیکاپ سریF تنها مدل‌های سودآور فورد در ماه گذشته میلادی بوده‌اند که فروش آن‌ها نیز افزایش داشته است.

نظر دهید


در همین زمینه