شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - برتونه GB110
بازگشت پس از 8 سال

 

برتونه سال 1912 توسط جیوانی برتونه در تورین ایتالیا تاسیس شد. این شرکت خودروهای به نام و جذابی را برای برند‌های مطرح دنیا طراحی کرد و در آخر سال 2014 ورشکست و تعطیل شد. حالا پس از گذشت 8 سال مالکین جدید این شرکت یعنی مائورو و ژان فرانک ریچی این شرکت را با ارائه یک سوپراسپرت به میادین باز می‌گردانند. انتشار این خبر توسط برتونه، توام با سوالات و ابهامات بسیار زیاد است که بی پاسخ می‌ماند.


برتونه هنوز از جزئیات قوای فنی این محصول صحبتی نکرده است اما می‌گوید این خودرو 1100 اسب‌بخار قدرت و 1100 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. نکته دیگری که GB110 را مرموزتر و جذاب‌تر نشان می‌دهد، سوخت این سوپراسپرت است که از زباله‌های پلاستیکی تامین می‌شود. شرکت Select Fuel پلی کربنات را به چیزی تبدیل می‌کند که پیشرانه به آن نیاز دارد و صد البته میزان مصرف این ماده‌ها را نیز همچنان مشخص نکرده‌اند.


برتونه مدعی شده که GB110 می‌تواند در مدت زمان 2.7 ثانیه از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر دست پیدا کند و در صورت ادامه به بیشینه سرعت 380 کیلومتر بر ساعت برسد. برتونه GB110 برای رسیدن به 200 کیلومتر بر ساعت 6.7 و 300 کیلومتر بر ساعت 14 ثانیه زمان لازم دارد.


در ادامه مخفی کردن اطلاعات، برتونه نوع گیربکس 7 سرعته را مشخص نکرده و تنها اطلاعاتی که در این زمینه در اختیار رسانه‌ها قرار داده اشاره به انتقال قدرت به هر چهارچرخ کرده است. مواردی مانند نوع شاسی، محل ساخت، آغاز تولید و قیمت نیز از موارد مخفی به حساب می‌آید.


از طرف دیگر سیستم تعلیق دوبل جناغی مستقل با دمپر‌های تطبیقی قابل تنظیم چهار جهته برای هر دو محور، درب‌های قیچی و استایل طراحی گوه شکل با الهام از طراحی Lancia Stratos HF Zero concept مواردی هستند که تا حدودی مشخص شده‌اند.

 

 

نظر دهید