شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - آئودی TT Memorial Edition
محدود به 100 دستگاه

 

آئودی TT سال 1998 به عنوان کوپه اسپرت کامبک معرفی شد. این خودرو پلتفرم مشترک با گلف و A3 داشت و با توجه به پرفورمنس خوب، به سرعت تبدیل به یکی از محبوب‌ترین اسپرت‌های بازار شد. نسخه‌های عملکرد بالا از پیشرانه 5 سیلندر خطی توربو آئودی بهره می‌برند اما نسخه‌های پایه نیز عملکردی در خور توجه داشتند. آئودی امسال TT را بعد از 25 سال تولید و فروش بیش از 500 هزار نسخه همراه با R8 از خط تولید کنار می‌گذارد تا به سمت تولید مدل‌های الکتریکی برود.


از این رو آئودی نسخه‌های تولید محدود و ویژه‌ای از TT تولید می‌کند تا به عنوان یک نمونه خاص تا ابد ماندگار شود. پس از برنامه Heritage Edition در سال 2022 و Final Edition برای انگلستان، حالا نسخه Memorial Edition برای ژاپن معرفی شده که همراه با تمی لوکس و تزئینات برنزی تنها در 100 دستگاه تولید خواهد شد.

 


این مدل که بر اساس TTS ساخته شده از پیشرانه 2 لیتر توربو تزریق مستقیم بهره می‌برد که 315 اسب‌بخار قدرت و 420 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این میزان نیرو و قدرت توسط گیربکس 7 سرعته S ترونیک با سیستم کواترو به هر چهارچرخ آئودی TT منتقل می‌شود.


Memorial Edition TTS در رنگ‌های Glacier White Metallic, Mythos Black Metallic, Kronos Gray Metallic همراه با تزئینات برنزی عرضه می‌شود. جلوپنجره یک تکه تیره رنگ با تزئینات آلومینیومی از تغییرات این نسخه خاص به حساب می‌آید. زیر خودرو از رینگ‌های 20 اینچ آلومینیومی 5 پر اسپرت آئودی برنزی استفاده کرده‌اند تا کنتراست بیشتری ایجاد کند. Audi's Magnetic Ride به صورت استاندارد بر روی این نمونه نصب می‌شود که سیستم تعلیق را بر اساس شرایط جاده تنظیم می‌کند تا سواری نرم‌تر و داینامیک رانندگی بهتری را ارئه دهد.


داخل کابین آئودی TT از چرم ناپا استفاده شده و صندلی‌ها از دوخت الماس مانند با دوخت برنزی بهره‌مند شده‌اند. نمایشگر مرکزی سیستم صوتی Bang And Olufsen، پایش نقطه کور، دستیار پارک و دوربین عقب را کنترل می‌کند.
 

نظر دهید