شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - بی‌وای‌دی سیگل
مرغ دریایی الکتریکی

 

BYD تصاویر رسمی هاچبک الکتریکی خود را همراه با مشخصات فنی آن به صورت رسمی منتشر کرد. این خودرو که جز سری Ocean محسوب می‌شود بر اساس پلتفرم e-platform 3.0 توسعه پیدا کرده و پایین‌تر از مدل دلفین قرار می‌گیرد.


از نظر طراحی، بی‌وای‌دی سیگل با دو محصول سیلز و دلفین کاملا متفاوت است و بر عکس دیگر نمونه‌های این کلاس که طرحی گوه‌ای دارند، سیگل از خطوط تیز و اسپرت‌تر بهره می‌برد. چراغ‌ها با دیلایت‌های عمودی را می‌توان به تیغه کفش اسکیت روی یخ تشبیه کرد که با قاب زاویه دار نمای بسیار اسپرتی به این هاچبک کوچک بخشیده است. سپر و جلوپنجره در هم ادغام شده و مانند نام خودرو طرحی مانند بال مرغ دریایی در حین پرواز دارد. نمای جانبی بی‌وای‌دی سیگل به لطف ستون‌های تیره که باعث به وجود آمدن سقف معلق شده‌اند، خط برجسته که از پشت گلگیر جلو به ستون C کشیده شده، فرم قوس‌دار شیشه‌های جانبی و قطعه پلاستیکی زیر درها که باز به فرم بال و پرواز مرغ دریایی از بغل اشاره می‌کند، بسیار پویا دیده می‌شود. خطوط تیز و شکسته در نمای عقب بی‌وای‌دی سیگل بیش از دیگر نماها دیده می‌شود و با وجود اسپویلر یکپارچه، چراغ‌های متصل به یکدیگر، سپر با فرم بال مرغ دریایی و دیفیوزر عقب نمای جدی‌تری دارد. ابعاد سیگل در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین دو محور برابر با 3780، 1715، 1540 و 2500 میلی‌متر است.

 


قوای محرکه سیگل از یک موتور الکتریکی TZ180XSH با 73 یا 100 اسب‌بخار قدرت تشکیل شده که نیرو بخش آن باطری LFP Blade 38 کیلووات ساعت است که با یکبار شارژ در چرخه CLTC می‌تواند 405 کیلومتر بُرد مسافت داشته باشد. بی‌وای‌دی سیگل اولین مدل از BYD به حساب می‌آید که از باطری سدیم یون استفاده می‌کند.


به گفته شرکت قیمت بی‌وای‌دی سیگل در بازه 11.600 تا 15.600 دلار خواهد بود اما شنیده‌ها حاکی از آن است که قیمت پایه 9.500 دلار خواهد بود.

 

نظر دهید


در همین زمینه