شبکه‌های اجتماعی

سانگ‌یانگ و بی‌وای‌دی پلت‌فرم‌‌ خودروهای الکتریکی ایجاد می‌کنند
اتومبیل فارسی - سانگ یانگ J100

آیا سانگ‌یانگ از بحران خارج می‌شود؟

 

 

سانگ‌یانگ شرکت تولیدکننده محصولاتی همچون تیوولی و کوراندو دوران سختی را می‌گذراند و یکسال پس از اعلام ورشکستگی هنوز تحت مالکیت ماهیندرا هند بوده و قرار است تا پایان سه ماهه اول 2022 روند تکمیل انتقال مالکیت آن به ادیسون موتورز کره کامل شود. در این میان سانگ‌یانگ تفاهم‌نامه‌ای با شرکت بی‌وای‌دی برای تولید خودروهای الکتریکی منعقد کرده و به ویژه این تفاهم نامه شامل تولید باتری شرکت FinDreams  از زیرمجموعه‌های بی‌وای‌دی می‌شود.

 

در مرحله اول از این تفاهم‌نامه، در مورد توسعه و تولید باتری‌های کششی برای خودروهای الکتریکی سانگ‌یانگ با نام U100 را شامل می‌شود، محصول این مرحله قرار است در سال 2023 به بازار عرضه خواهد شد. هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد مدل این خودروهای الکتریکی اعلام نشده اما سانگ‌یانگ طرح‌هایی از کراس‌اوورهای الکتریکی J100 و X200 را منتشر کرده است. هنوز مشخص نیست این کراس‌اوورها چه زمانی به بازار عرضه می‌شوند .

 

در مرحله دوم از این تفاهم‌نامه بی‌وای‌دی و سانگ‌یانگ قصد دارند تا به طور مشترک یک پلت‌فرم ماژولار برای مدل‌های الکتریکی آینده را توسعه دهند.

 

اولین قسمت از این فعالیت سانگ‌یانگ عرضه سانگ‌یانگ کوراندو e-Motion به بازار اروپا است که هم اکنون نیز در اروپا با قیمت 39 هزار یورو قابل سفارش است. این مدل از پیشرانه الکتریکی که 190 اسب‌بخار قدرت استفاده کرده 360 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. ظرفیت باتری سانگ‌یانگ کوراندو الکتریکی 61.5 کیلوات ساعت بوده که توسط LG ساخته شده‌است. قدرت پیمایش این کراس‌اوور سانگ‌یانگ در هر بار شارژ 339 کیلومتر است.

نظر دهید


در همین زمینه