شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - بی‌وای‌دی Atto 3
عرضه BYD Atto 3 در امارات متحده عربی

 


بی‌وای‌دی کراس‌اوور الکتریکی Atto3 خود را در امارات متحده عربی توسط فروشنده محلی الفُطیم به قیمت 40.800 دلار عرضه کرد. این شرکت پیش سفارش سدان Han را که ماه اکتبر وارد بازار خواهد شد را نیز آغاز کرده است.


Huang Zhixue مدیرعامل خاورمیانه و آفریقا BYD در این خصوص گفت: «امارات از آب و هوای منحصر به فردی بهره می‌برد و همین موضوع باعث شده تا این محصول را برای این بازار بومی سازی کنیم. سال گذشته آزمایش‌های متعددی را بر روی Atto 3 در این کشور انجام دادیم تا مطمئن شویم که Atto 3 دراین منطقه بهترین عملکرد خود را داشته باشد.»


بی‌وای‌دی همکاری خود با الفُطیم را دو ماه قبل اعلام کرده بود. این فروشنده در این قرارداد متعهد شده است که تا سال 2030 حداقل 50 درصد از فروش خودوهایش را EVها و PHEVها تشکیل دهد و همچنین 3000 ایستگاه شارژ در سراسر امارات نصب کند.


از نظر قوای محرکه، بی‌وای‌دی Atto 3 از یک موتور الکتریکی بهره می‌برد که 201 اسب‌بخار قدرت و 310 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. بدنه آیرودینامیک آن باعث شده تا این کراس‌اوور ضریب درگ 0.29dc را به ثبت برساند و شتاب 7.3 ثانیه‌ای داشته باشد. این کراس‌اوور از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند که در 30 دقیقه ظرفیت را از 30 به 80 می‌رساند.

 

بی‌وای‌دی Atto 3 با یکبار شارژ در استاندارد WLTP بُرد مسافت 420 کیلومتر را به ثبت می‌رساند. در مقام مقایسه، این خودرو در استاندارد NEDC 480 کیلومتر و در استاندارد CLTC 510 کیلومتر بُرد مسافت خواهد داشت. بی‌وای‌دی Atto 3 بر روی پلتفرم الکترونیکی 3 توسعه پیدا کرده و 4455 میلی‌متر طول، 1875 میلی‌متر عرض، 1615 میلی‌متر ارتفاع و 2720 میلی‌متر فاصل بین دو محور دارد.


بی‌وای‌دی Atto3 اصلی‌ترین محصول صادراتی این شرکت به حساب می‌آید که در حال حاضر در تایلند، اسرائیل، استرالیا و نیوزلند فروش خوبی را تجربه کرده و به تازگی در کشورهای بریتانیا، آلمان، کاستاریکا و مکزیک عرضه شده است.


مجموع فروش جهانی BYD در بخش خودروهای انرژی جدید، تا ماه می 2023 از مرز 4.3 میلیون دستگاه عبور خواهد کرد.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه