شبکه‌های اجتماعی

عرضه دو نسخه جدید از فولکس‌واگن گلف توسط کارآموزان فولکس‌واگن

شاگردان درس پس می‌دهند

 یکی بر روی ظاهر تمرکز کرده است و دیگری تأکید بر عملکرد خودرو دارد. کارآموزان فولکس از ولفسبورگ و زویچه، دو نسخه جدید از گلف را در همایش Worthersee امسال در اتریش عرضه خواهند کرد. این خودرو‌ها شانس بزرگی برای کارآموزان جوان فولکس‌واگن که اکثرا کم‌تر از 25 سال سن دارند، به حساب می‌آیند. در حقیقت، این پروژه سکوی پرشی برای استارت این جوان‌ها است تا نشان دهند که به چه میزان بر دنیای خودروسازی تسلط دارند.

خدمه ولفسبورگ، تریم جدیدی از گلف GTI را طراحی کرده‌اند که در بحث فنی اندکی قدرتمند‌تر از مدل دوم، که در ادامه نوشتار به بررسی آن نیز می‌پردازیم، ظاهر شده است. این GTI متفاوت، قدرت خود را از یک واحد 2 لیتری توربوشارژ دریافت می‌کند که رقم آن در حدود 405 اسب بخار تخمین زده می‌شود. چنین خروجی فوق العاده‌ای از یک پیشرانه 4 سیلندر، تحسین‌برانگیز است. گیربکس 7 سرعته اتومات دبل‌کلاچ، تکمیل‌کننده مشخصات فنی این هاچ‌بک داغ می‌شود.
این GTI دست کاری شده، در ظاهر از یک بادی کیت با تغییرات نامحسوس، نسبت به نسخه‌های استاندارد بهره‌مند است که دیفیوزر بزرگ‌تری در سپر عقب را نیز در بر می‌گیرد. عمده بدنه با رنگ سفید سیلور متالیک پوشیده شده است، اما از گلگیر‌های عقب تا در پنجم، شاهد رنگ‌آمیزی مشکی مرواریدی هستیم. کارآموزان با استفاده از شارون‌های فویل سیاه و نوار‌های قرمز به تزئین بخش‌هایی از بدنه پرداخته‌اند. درون این گلف، تیم طراحی از تریم خاکستری روشن در ترکیب با پلاستیک‌های مشکی بهره برده‌اند. نکته جالب دیگری که در کابین این مدل به چشم می‌خورد، استفاده از فناوری چاپ سه بعدی برای طراحی فضای قرارگیری اسپیکر‌ها و ساب‌ووفر است. از دیگر خلاقیت‌های این تیم جوان، طراحی اپلیکیشنی برای تنظیم شدت نور قرمز رنگ زیر خودرو است که نمای بصری زیبایی را برای خودرو به وجود می‌آورد.

 


اما تیم دوم کار آموزان فولکس، با گلفی کاملا متفاوت از شهر زویچه به Worthersee می‌آیند. این در حقیقت گلف استیشن TGI Gmotion با سیستم چهارچرخ محرک است. علاوه بر موتور 4 سیلندر کاملا قدرتمند، خودرو از یک پیشرانه 1.5 لیتری 129 اسب بخاری CNG با گاز طبیعی استفاده می‌کند. سیستم تعلیق از آن بخش‌هایی است که در این گلف استیشن، برای پایداری هرچه بهتر، مورد بازنگری واقع شده است. بر روی بدنه این خودرو، ترکیب جذابی از رنگ‌های سفید، مشکی و قرمز به چشم می‌خورد که در دنیای مد و طراحی، به پالت رنگ بنتلی شناخته می‌شود. نام دقیق این رنگ‌ها به ترتیب سفید یخی Hallmark، قرمز St James و مشکی مرواریدی اختصاصی VW است. این ترکیب دیدنی رنگ‌ها، با یکدیگر از روی زوایا و انحنا‌های بدنه عبور می‌کنند و جلوه زیبایی از خود، زیر نور آفتاب به جا می‌گذارند. بر روی سقف هم یک باربند اسپرت همه کاره دیده می‌شود که در سفر‌های ساحلی کاربرد زیادی دارد. شاگردان فولکس درون اتاق نیز همچون مدل قبلی، تفکرات خود را پیاده‌سازی کرده‌اند. روکش‌های لانه زنبوری گلدوزی شده با دوخت قرمز، فضای اتاق را به طور متفاوتی خاص و زیبا ساخته‌اند.

نظر دهید


در همین زمینه