شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - پورشه 911 برابوس
اینبار بدون مرسدس

 

عادت کرده‌ایم نام برابوس را در کنار مرسدس بنز ببینیم اما این شرکت اینبار به سراغ پورشه 911 رفته تا شاهکاری بی حد و مرز تحویل مشتریان دهد. 911 به عقیده بسیاری از اهل فن، خودرویی مدرن و اسپرت محسوب می‌شود که در پیست خوش می‌درخشد و در اتوبان مانند یک سدان راحت است. با 911 می‌توان به صورت روزمره رانندگی کرد و به هیچ مشکلی بر نخورد و یا حتی آن را تا دندان مسلح کرد و از هیولای درونش لذت برد.


برابوس گزینه دوم را انتخاب کرد و هیولای درون 911 را بیدار کرده تا نشان دهد چقدر در این امر ماهر است. این شرکت برای نمای خارجی از کیت Widestar استفاده کرده که از فیبرکربن ارتقا یافته و شامل اسپویلر لبه‌ای جلو، خروجی هوا پشت گلگیرها و دفیوزر مرکزی عقب می‌شود. برابوس این کیت را در تونل باد تست کرده و می‌گوید نتیجه این تست چیزی فراتر از اعداد حال حاضر محسوب می‌شود و متعلق به نسل بعدی است.


اما از طراحی و کیت بدنه عظیم و تهاجمی پورشه 911 که بگذریم، مهمترین تغییر در زیر کاپوت رخ داده جایی که برابوس با دو توربوچارجر بزرگتر و کارآمدتر خروجی بیشتری از پیشرانه 6 سیلندر 3.8 لیتر گرفته و آن را به 900 اسب‌بخار قدرت و رسانده است. سیستم اگزوز اسپرت عملکرد بالا ساخته شده از Inconel مرغوب به همراه سوپاپ‌های الکترونیکی به پیشرانه شش سیلندر کمک می‌کند تا بهتر نفس بکشد. با این تفاسیر، پورشه 911 برابوس حالا می‌تواند طی مدت زمان 2.5 ثانیه از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر بر ساعت برسد که 0.2 ثانیه از نسخه استاندارد سریع‌تر است.


از دیگر مواردی که توسط برابوس ارتقا پیدا کردند می‌توان به رینگ‌های پنج پره فورج کاری شده 21 و 22 اینچ Monoblock P Platinum Edition و روکش آلکانترا با طرح لوزی در کابین اشاره کرد.

 



نظر دهید


در همین زمینه