شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - آئودی R8
افزایش چشمگیر قدرت

 

اواخر سال گذشته، آئودی اعلام کرد از 2023 به بعد، تولید R8 را متوقف خواهد کرد. مانند بسیاری از خودروسازها آئودی نیز ورژن‌ها مختلف و تولید محدودی از R8 تولید و معرفی کرد که یکی از آنها به مناسبت 16 سال حضور در بازار آمریکا R8 GT RWD بود. از این نمونه تنها 150 دستگاه به قیمت 249.900 دلار فروخته شد.


طبیعتا تنها افراد خوش‌شانس توانستند جزئی از 150 نفری باشند که قدرتمندترین R8 دیفرانسیل عقب را خریداری کردند؛ اما تکلیف دیگر افرادی که خواهان این خودرو بودند چه می‌شود. VF Engineering برای این موضوع راه حلی جذاب ارائه کرده که خریداران می‌توانند با خرید یک دستگاه R8 کارکرده و سپردن به آنها، نمونه‌ای جذاب و نزدیک به آن را تحویل بگیرند.


این شرکت کیت خود را به صورتی توسعه داده که برای تمامی سری‌های R8 V10 مناسب و سازگار باشد. مهمترین جز این ارتقا، سوپرچارجر Eaton TVS2300 با سیستم خنک کننده هوا / آب است. تمام تغییرات بر روی پیشرانه 10 سیلندر 5 لیتر بدون دستکاری اضافه صورت می‌گیرد که باعث می‌شود هر زمان به حالت اولیه بازگردد.


نتیجه نصب این با استفاده از سوخت اکتان 91، سوپرچارجر 830 اسب‌بخار قدرت و 847 نیوتن‌متر گشتاور است. یک کیت با خروجی زیر 800 اسب‌بخار و قیمت 31.995 دلار نیز وجود دارد. سوپرچارجری که در آئودی R8 استفاده شده نسل ششم با four-lobe rotors شرکت ایتون است. سوپرچارجر به یک منیفولد ریخته‌گری آب خنک با خنک‌کننده اضافی که توسط منبع آب مستقل و مبدل‌های حرارتی غیرمرتبط با پیشرانه متصل می‌شود. فشار بوست در لحظه اعمال می‌شود و در تمامی دورها ثابت خواهد بود.


علاوه بر تغییرات فنی، این شرکت تغییرات ظاهری متمایزی را نیز برای آئودی R8 ارائه می‌کند. صرف نظر از اینکه مشتریان کدام مدل را در اختیار داشته باشند، این شرکت می‌تواند با هزینه 3 هزار دلار رنگ سبز خیره کننده را به آن بزند.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه