شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - اسکای‌ول ET5
با موعد تحویل 20 روزه

اسکای‌ول ET5 که اولین خودروی برقی مونتاژی در ایران لقب گرفته که محصول شرکت نوین ماهان یا نبکا است و حالا برای اولین بار به صورت رسمی برای مشتریان عرضه شده است. در این شرایط فروش قیمت مصوب این خودرو دو میلیارد و 123 میلیون و 390 هزار تومان تعیین شده است.



نبکا این محصول را در 20 روز کاری تحویل مشتریان خواهد داد و شرایط پرداخت آن دو مرحله‌ای است. اسکای‌ول ET5 در ایران به رنگ‌های سفید صدفی، مشکی متالیک، سورمه‌ای متالیک و بادمجانی متالیک عرضه خواهد شد.



اسکای‌ول ET5 با مدل سال 1402 به متقاضیان تحویل شده و جریمه تاخیر در این شرایط فروش نیز 2.5 درصد ماهیانه در نظر گرفته شده است. علاوه بر قیمت اعلام شده در زمان فراخوان مشتریان مبلغ مالیات، عوارض، بیمه شخص ثالث و مالیات نقل و انتقال و ارزش افزوده نیز از مشتریان اخذ خواهد شد.



هم‌اکنون متقاضیان اولین خودروی برقی ایران می‌توانند با مراجعه به سایت Nebkaev.ir نسبت به ثبت‌نام اولیه این خودرو اقدام نمایند.


اسکای‌ول ET5 یک کراس‌اوور سایز متوسط با طول ۴۶۹۸ میلی‌متر و فاصله بین‌محوری ۲۸۰۰ میلی‌متر است. عرض و ارتفاع آن نیز به ترتیب ۱۹۰۸ میلی‌متر و ۱۶۹۶ میلی‌متر اعلام شده است. با چنین ابعادی، می‌توان این خودرو را یکی از بزرگ‌ترین محصولات الکتریکی بازار ایران دانست که البته از لحاظ اندازه، توانایی رقابت با هم‌سگمنتی‌های بنزینی خود را هم دارد.



پیشرانه الکتریکی اسکای‌ول ET5 می‌تواند ۱۵۰ کیلووات (۲۰۱ اسب بخار) تولید کند. این قدرت توسط سیستم انتقال قدرت مستقیم تک‌سرعته، به محور جلو فرستاده می‌شود. نکته تحسین‌برانگیز درباره اسکای‌ول ET5، زمان موردنیاز برای طی کردن شتاب ۰ تا ۱۰۰ است. با وجود وزن ۱۹۲۰ کیلوگرم که نسبتا سنگین محسوب می‌شود، اسکای‌ول ET5 به لطف پیشرانه الکتریکی خود، به فقط ۷.۹ ثانیه زمان نیاز دارد تا به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. نسخه‌ای که برای بازار ایران در نظر گرفته شده می‌تواند با هر بار شارژ کامل، مسافتی برابر با ۵۲۰ کیلومتر را طی کند. با استفاده از سیستم شارژ سریع، می‌توان با تنها ۳۰ دقیقه شارژ، توان باتری را از ۳۰ درصد به ۸۰ درصد افزایش داد.

نظر دهید