شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - سوبارو BRZ Touge
بالاخره در ایتالیا

 

سوبارو از ضرب المثل دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است استفاده کرده و حالا پس از گذشت مدت زمان طولانی از غیبت BRZ در بازار ایتالیا، آن را با نسخه‌ای ویژه در این کشور عرضه خواهد کرد. سوبارو BRZ Touge که نام آن از واژه ژاپنی به معنی گذرگاه کوهستانی گرفته شده ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارد.


Subaru BRZ Touge 2024 از پیشرانه 2.4 لیتر تنفس طبیعی بهره می‌برد که 231 اسب‌بخار قدرت و 250 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این میزان نیرو و گشتاور توسط گیربکس شش سرعته دستی و دیفرانسیل لغزش محدود به چرخ‌ها منتقل می‌شود. از ویژگی‌های سوبارو BRZ Touge می‌توان به رینگ‌های 18 اینچ طلایی OZ Racing Ultraleggera Race با آرم Touge و تایرهای میشلین پایلوت اسپرت 4 با سایز 40/215 اشاره کرد. این رینگ و لاستیک‌ها تنها 8.7 کیلوگرم وزن دارند که خریداران می‌توانند آن را با رینگ‌های ساده 18 اینچ خاکستری که تایرهای Yokohama BluEarth Winter V905 دور آن را گرفته‌اند جایگزین کنند.


از نظر بصری، سوبارو BRZ Touge از کیت بدنه STI بهره می‌برد که به آن رکاب‌های جانبی و اسپویلر جلو و عقب را اضافه می‌کند. دو سر اگزوز Supersprint ساخت ایتالیا با پوشش جذاب و نوشته Subaru BRZ Touge به همراه املا ژاپنی گذرگاه کوهستان در قسمت عقب دیده می‌شود که این نسخه را جذاب‌تر از قبل کرده است.


این نمونه در ادامه نسخه ویژه BRZ STI Sport و BRZ tS که اولی در ژاپن و دومی در ایالات متحده عرضه شد محسوب می‌شود. ورژن تویوتا یا همان GR86 نیز با نسخه‌های ویژه بی‌گانه نیست زیرا این نمونه نیز ماه سپتامبر برای بزرگداشت 40 سالگی AE86 ورژن Trueno را برای بازار آمریکا معرفی کرد.


شاید در ذهن خودتان بپرسید که این دو نمونه با توجه به اینکه خودروهای خاص و گران قیمتی نیستند و به صورت عمده در بازار آسیا و آمریکا به فروش می‌رسند چرا در اروپا حضور ندارند. دلیل اینکه تویوتا و سوبارو نمی‌توانند این مدل‌ها را به صورت عمده وارد بازارهای قاره سبز کنند، قوانین سختگیرانه آلایندگی اروپا است و به همین دلیل این دو شرکت مجبور به عرضه محدود این دو مدل در بازارهای منتخب هستند.


قیمت سوبارو BRZ Touge در ایتالیا 49.500 یورو یا 52.200 دلار است.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه