شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - ام‌وی‌ام آریزو 5 الکتریکی
تحویل 88 خودروی برقی با پلاک ملی به شهرداری تهران

 مدیران خودرو نخستین خودروهای الکتریکی خود را صبح امروز به شهرداری تهران تحویل داد. ام‌وی‌ام آریزو 5 الکتریکی که نخستین خودروی الکتریکی با پلاک ملی به شمار می‌رود، برای استفاده در ناوگان تاکسیرانی تهران به شهرداری تهران تحویل داده شد. این خودروها که تعداد آن‌ها به 88 دستگاه می‌رسد، بخشی از قرارداد 1000 دستگاهی مدیران خودرو و شهرداری تهران به شمار می‌رود که با حضور مدیران ارشد مدیران خودرو، شهردار تهران و وزیر صمت و در راستای برقی سازی ناوگان تاکسیرانی شماره‌گذاری شده است. به گفته وزیر صمت، ورود 100هزار خودروی تمام الکتریکی به سازمان تاکسیرانی تا پایان سال برنامه ریزی شده است که با توجه به تعداد تحویل داده شده و مدت زمان باقی مانده تا پایان سال، عددی دور از دسترس به نظر می‌رسد.


ام‌وی‌ام آریزو 5 الکتریکی، به یک موتور برقی با توان 122 اسب بخار و گشتاور 276 نیوتن متر مجهز شده توان آن توسط یک سیستم انتقال قدرت تک سرعته به محور جلو انتقال می‌یابد. این خودرو قیمتی حدود 1 میلیارد و 200 میلیون تومان دارد که اختلاف آن با نمونه بنزینی کم‌تر از 100 میلیون تومان است.


آریزو 5 الکتریکی از خودروهایی است که در برخی از شهرهای چین نیز به عنوان تاکسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این خودرو با شارژ سریع، تنها به 30 دقیقه زمان نیاز دارد تا شارژ آن از 30 درصد به 80 درصد برسد. با این حال شارژ کامل این خودرو با برق شهری حدود 8 ساعت زمان می‌برد.


به نظر می‌رسد با توجه رنگ‌های متنوع بدنه خودروهایی که به شهرداری تهران تحویل داده شده و همچنین پلاک سفید رنگ آن، به مدتی زمان نیاز است تا این خودروها با پلاک تاکسی و رنگ بدنه مناسب‌سازی شده برای تاکسیرانی به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران بپیوندد.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه