شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - ام‌جی‌ جی‌تی
محصول جدید فردا موتورز

شرکت فرداموتورز برنامه‌های ویژه‌ای برای پنجمین نمایشگاه خودرو تهران دارد و اعلام عرضه ام‌جی جی‌تی، یکی از این اهداف بوده است. ام‌جی جی‌تی که با الهام از مدل MGB GT ۱۹۶۲ طراحی شده، یک سدان فست‌بک کوپه‌مانند است که از آخرین زبان و فلسفه طراحی ام‌جی بهره می‌برد. نسل دوم این خودرو که توسط گروه سایک تولید می‌شود، در نمایشگاه پکن ۲۰۲۰ به صورت رسمی معرفی شد و اکنون در کشورهای مختلفی از جمله استرالیا، فیلیپین، مکزیک،‌ تایلند و بخش‌هایی از خاورمیانه به فروش می‌رسد. این محصول قرار است توسط فرداموتورز به صورت وارداتی به بازار عرضه شود.

 

ابعاد ام‌جی جی‌تی نیز حاکی از یک سدان جمع و جور و فست‌بک است. طول و عرض آن به ترتیب، ۴۶۷۵ میلی‌متر و ۱۸۴۲ میلی‌متر است و ارتفاع آن هم به ۱۴۷۳ میلی‌متر می‌رسد. البته این ابعاد نسخه استاندارد خودرو است. دو نسخه دیگر با نام‌های COM و LUX از ام‌جی جی‌تی عرضه می‌شود که ارتفاع آن‌ها با ۱۴۸۰ میلی‌متر، کمی بیشتر از نسخه استاندارد است. فاصله بین محورهای تمام نسخه‌ها، ۲۶۸۰ میلی‌متر است و فضای بار آن هم ۴۰۱ لیتر اعلام شده است. تفاوت دیگری که بین این نسخه‌ها وجود دارد، فضای باک سوخت است که در نسخه استاندارد، ۴۵ لیتر خواهد بود اما در دو نسخه دیگر، به ۵۰ لیتر می‌رسد.

 

در بخش پیشرانه، گزینه ۱.۵ لیتری توربو TGDI مجهز به پاشش مستقیم سوخت برای ام‌جی جی‌تی در نظر گرفته شده است. این پیشرانه قادر به تولید ۱۷۳ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متر قدرت بیشتری دارد، این پیشرانه به یک جعبه دنده ۷ سرعته DCT متصل می‌شود. قدرت تولید‌شده به چرخ‌های جلو فرستاده می‌شود.

 

ام‌جی جی‌تی از چراغ‌های جلوی LED بهره می‌برد. همچنین چراغ‌های روشنایی روز، ترمز و عقب نیز همگی LED هستند. طراحی چراغ‌های جلو و شیوه قرار گرفتن آن‌ها در بالای جلوپنجره، ظاهر اسپرت و جذابی به خودرو بخشیده است. چرخ‌های ۱۷ اینچی دو رنگ هم حس سرعت و شتاب در حین حرکت را تقویت می‌کند. در فضای داخلی خودرو، یک نمایشگر لمسی ۱۰.۱ اینچی HD با قابلیت اتصال بلوتوث و پشتیبانی از سیستم‌های Apple CarPlay و Android Auto و فرمان چرمی مجهز به دکمه‌های کنترل مولتی‌مدیا دیده می‌شود. تهویه هوای مطبوع، ۴ بلندگو، استارت بدون کلید و باز کردن از راه دور صندوق عقب از سایر ویژگی‌های ام‌جی جی‌تی در بخش تجهیزات رفاهی محسوب می‌شوند. البته خریداران دو نسخه گران‌تر، به ویژگی‌های دیگری مثل سان‌روف الکتریکی، سیستم مدیریت کیفیت هوای اتاقک، پنل ابزار دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و ۶ بلندگو دسترسی دارند.

 

تجهیزات ایمنی استاندارد ام‌جی جی‌تی شامل مواردی مثل ABS، ESP، EPBI، سنسور پارک عقب و دوربین دید عقب، ترمز پارک الکتریکی به همراه اتوهلد، سامانه نظارت بر فشار باد تایرها و کیسه‌های هوا برای راننده و سرنشین جلو می‌شود. نسخه COM از تجهیزات دیگری مثل کیسه‌های هوای کناری در جلو بهره می‌برد و خریداران نسخه LUX هم به موارد دیگری مثل کیسه‌های هوای پرده‌ای در کنار، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم هشدار انحراف از خطوط، سیستم هشدار برخورد در جلو و چراغ‌های جلوی هوشمند و تطبیق‌پذیر دسترسی دارند.

 

در نهایت باید به این نکته توجه کرد که هنوز زمان عرضه این محصول در سامانه فروش خودروهای وارداتی و قیمت علی‌الحساب و نهایی آن به صورت قطعی مشخص نشده است.

نظر دهید


در همین زمینه