شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - لکسوس RZ Outdoor
لوکس، آفرود، الکتریکی

 

لکسس در نمایشگاه شانگهای از کانسپت RZ Outdoor به عنوان برداشتی از شاسی بلند الکتریکی آفرودی رونمایی کرد. این کانسپت تک ساخت نشان دهنده آینده محصولات آفرودی الکتریکی و لوکس این برند است که امکان دارد در آینده تولید شود.


لکسوس RZ Outdoor بر اساس RZ450e توسعه پیدا کرده و برخلاف معمول دارای چراغ‌های بسیار زیادی بر روی بدنه است که می‌توان به یک رشته چراغ سقفی، چراغ‌های KC دو گوشه سپر و چراغ نواری زیر سپر اشاره کرد. لکسس برای اینکه خودرو را جنگجو و آفرودی‌تر نشان دهد، در حالیکه قسمت بالای بدنه RZ Outdoor رنگ شنی یا Regolith دارد، قسمت زیرین را به رنگ مشکی مات درآورده اما کاپوت و دماغه آن را مشکی براق کرده است.


کانسپت لکسوس RZ Outdoor بر روی رینگ‌های هشت پره مشکی رنگ 18 اینچ سوار شده که تایرهای BF Goodrich سایز 265/60 دارد. برای اینکه فاصله از سطح زمین بیشتر باشد، لکسس برای این کانسپت از لیفت استفاده کرده تا آن را 20 میلی‌متر بالاتر ببرد. لکسس RZ Outdoor چند ویژگی مانند صفحات محافظ زیر خودرو و قاب محافظ پنجره‌های استیل ضد زنگ مشکی دارد که در دید نیستند.

 


RZ450e از دو موتور الکتریکی بهره می‌برد که در مجموع 308 اسب‌بخار قدرت و 435 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این خروجی باعث می‌شود تا لکسس RZ Outdoor در مدت زمان 5 ثانیه از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر بر ساعت برسد. نیرو بخش این موتورهای الکتریکی باطری‌های 71.4 کیلووات ساعت است که با یکبار شارژ می‌تواند 354 کیلومتر بُرد مسافت داشته باشد. اگر رینگ‌های 20 اینچ زیر خودرو باشد، این میزان به 315 کیلومتر کاهش پیدا می‌کند. این باطری می‌تواند با شارژر DC 150 کیلووات و یا AC 6.6 کیلووات شارژ شود.


قیمت RZ450e در آمریکا از 59.650 دلار آغاز و با احتساب تمامی آپشن‌ها به 72.209 دلار می‌رسد.

 

نظر دهید


در همین زمینه