شبکه‌های اجتماعی

جیلی KX11، کراس‌اووری با پلتفرم ولوو
Automobile Farsi - Geely KX11

بزرگ‌ترین کراس‌اوور جیلی به زودی رونمایی می‌شود

 


جیلی KX11 که نخستین تصاویر آن در دسامبر گذشته منتشر شد، حالا بدون پوشش و با جزییات بیش‌تر به سوژه روز رسانه‌های خودرویی تبدیل شده است. جیلی KX11، بزرگ‌ترین خودرویی است که بر پایه پلتفرم مدولار CMA که به وسیله یکی از زیرمجموعه‌های ولوو توسعه یافته، طراحی شده است.


جیلی KX11 از نظر اندازه با هیوندای سانتافه قابل مقایسه است. ابعاد این خودرو در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب با 4770، 1895 و 1689 میلی متر برابر است و اندازه اعلام شده برای این خودرو 2845 میلی‌متر است که از 2765 میلی‌متر هیوندای سانتافه بیش‌تر است.


از نظر ظاهری می‌توان گفت جیلی KX11 بسیاری از المان‌های جیلی پرفیس را در خود دارد که آن هم بر پایه پلتفرم CMA طراحی شده است. پلتفرم CMA (Compact Modular Architecture) سوپر ماتریکس جیلی با رهبری ولوو و شراکت جیلی طراحی و ساخته شده است. این پلتفرم همزمان در محصولات جیلی، لینک اند کو، ولوو و پولستار استفاده می‌شود و تا کنون 20 مدل خودرو بر پایه این پلتفرم طراحی شده است. میزان فروش خودروهایی که بر پایه این پلتفرم تولید شده، تا کنون از 600.000 دستگاه عبور کرده است. گروه جیلی می‌تواند بر پایه این پلتفرم مدل‌های جمع و جور و متوسط خود را طراحی و تولید کند.

 

جلوپنجره عریض افقی با گرافیک نوارهای عمودی از ویژگی‌های مشترکی است که در جیلی پرفیس نیز دیده می‌شود. طراحان جیلی این جلوپنجره را با الگوبرداری از آبشار طراحی کرده‌اند. پیش از نیز الگوی موج‌هایی که از پرتاب سنگ در آب شکل‌ می‌گیرد، توسط طراحان این شرکت در طراحی جلوپنجره مورد استفاده قرار گرفته بود.


جیلی KX11 احتمالا با رینگ‌های 18 تا 20 اینچی عرضه می‌شود. جیلی هنوز تایید نکرده این خودرو با سه ردیف صندلی عرضه می‌شود یا نه و همچنین هنوز عکسی از کابین آن منتشر نکرده است. افزون بر این‌ها، جیلی استفاده از سانروف پانوراما و دوربین‌های دور تا دور کراس‌اوور KX11 را تایید کرده است.
در بحث قوای محرکه نیز جیلی KX11 با یک موتور چهار سیلندر خطی 2 لیتری بنزینی توربوشارژ با دو قدرت 218 و 238 اسب‌ بخار قابل عرضه است که اختلاف کمی با یکدیگر دارند و احتمالا با جعبه‌دنده‌های متفاوتی ارائه شوند. با این حال جیلی هنوز اعلام نکرده چه نوع جعبه‌دنده‌ای برای KX11 در نظر گرفته است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، جیلی KX11 در بهار سال 2021 و احتمالا در نمایشگاه اتومبیل شانگهای رونمایی خواهد شد.

نظر دهید


در همین زمینه