شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - گک آیون Hyper SSR
قدرتمند و گران

 

گک به صورت رسمی از سوپراسپرت الکتریکی خود با نام Hyper SSR رونمایی کرد. هایپر در ابتدا زیرمجموعه‌ای از GAC Aion محسوب می‌شد اما در ادامه بر اساس سیاست‌های مارکتینگ، به یک برند مستقل در سگمنت رده بالا تبدیل شد. اما این موضوع باعث نشده تا محصولات این برند در نمایندگی‌های Aion نباشد و همچنان خریداران می‌توانند این مدل‌ها را در این نمایندگی‌ها مشاهده کنند. با معرفی گک آیون Hyper SSR، تعداد محصولات این برند به عدد دو می‌رسد.


از نظر ابعاد این سوپراسپرت الکتریکی چینی 4556 میلی‌متر طول، 1988 میلی‌متر عرض، 1230 میلی‌متر ارتفاع و 2650 میلی‌متر فاصله بین دو محور دارد.


SSR مخفف Super Sport Race است که همانطور که بالاتر اشاره شد به صورت برقی به بازار عرضه خواهد شد. برخلاف سوپر اسپرت‌های امروزی، گک آیون Hyper SSR از طراحی خارجی ساده‌تری بهره می‌برد که به خوبی می‌توان آن را در نمای رو به رو که با چراغ‌های کشیده L شکل دیزاین شده مشاهده کرد. تنها نکته قابل توجه نمای رو به رو که باعث می‌شود گک آیون Hyper SSR جذاب‌تر و اسپرت‌تر به نظر برسد، سپر و ورودی‌های هوای این قسمت است.


نمای عقب گک آیون Hyper SSR به شدت با نمای رو به رو هماهنگ شده و از چراغ‌های باریک به همراه اسپویلر فعال و دفیوزر بزرگ فیبرکربن بهره می‌برد. برای جذابیت و شباهت بیشتر به یک سوپراسپرت واقعی، این شرکت از درهای پروانه‌ای استفاده کرده است. المان‌های آیرودینامیک و اسپویلر عقب آیون Hyper SSR باعث شده تا در سرعت‌های بالا، 100 کیلوگرم نیروی رو به پایین ایجاد شود. از نمای جانبی گک آیون Hyper SSR خصوصا در رنگ قرمز شبیه به فراری 458 ایتالیا و حتی آکورا NSX است که بر روی رینگ‌های 20 اینچ با تایرهای 45/235 جلو و 30/305 عقب سوار شده‌اند.


با ورود به کابین گک آیون Hyper SSR با نمایی اسپرت و مدرن رو به رو خواهید شد. صندلی‌های اسپرت با دربرگیرنده‌های فیبرکربنی به صورت برقی تنظیم می‌شوند و از گرمکن و سردکن بهره می‌برند. نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی بزرگ 14.6 اینچ شناور در مرکز داشبورد نصب شده که اکثر کلیدهای فیزیکی را حذف کرده است. با این جانمایی، دریچه‌های تهویه مطبوع به پایین‌ترین حد ممکن رسیده‌اند و عملا با یک زاویه به سمت بالا در قسمت انتهایی کنسول میانی قرار گرفته‌اند.


پشت فرمان گک آیون Hyper SSR سه شاخ دو سر تخت اسپرت، نمایشگر دیجیتال 8.8 اینچ با کمی فاصله و عقب‌تر از حد معمول قرار گرفته تا اطلاعات مورد نیاز را به راننده منتقل کند. وزن خودرو با عناصر فیبرکربن کاهش پیدا کرده تا دیزاینرها بتوانند انبوهی از چرم را به کابین اضافه کند. از برخی امکانات آیون Hyper SSR می‌توان به سیستم تهویه مطبوع دو نقطه‌ای، هشت بلنگو و ACC اشاره کرد.


قوای محرکه آیون Hyper SSR را 4 موتور الکتریکی تشکیل می‌دهد که 1224 اسب‌بخار قدرت و 1230 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. تریم پایه هایپر SSR می‌تواند طی مدت زمان 2.3 ثانیه و تریم بالا نیز در 1.9 ثانیه از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعت این خودرو به 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.


نیرو بخش موتورهای الکتریکی پک سه عددی باتری NMC با ظرفیت 74.69 کیلووات ساعت است که با یکبار شارژ بُرد مسافت 506 کیلومتر در چرخه CLTC را فراهم می‌کند.
گک آیون Hyper SSR در سه تریم عرضه خواهد شد که قیمت نمونه پایه 176.400، تریم میانه 190.100 و بالاترین رده 231.200 دلار است.

 

نظر دهید


در همین زمینه