شبکه‌های اجتماعی

AutomobileFarsi - GAC Aion Hyper HT
بُرد پیمایش 770 کیلومتر

 آیون زیر برند الکتریکی گک محسوب می‌شود که سال 2018 تاسیس شد. این شرکت یک هفته پس از اینکه تصاویر Hyper HT را منتشر کرد، حالا آن را به صورت رسمی معرفی می‌کند. این سومین محصول از سری Hyper این برند محسوب می‌شود که در کنار SSR و GT فروخته خواهد شد.


نسخه پایه Hyper HT بر اساس معماری 400 ولت توسعه پیدا کرده است. این خودرو از یک موتور الکتریکی در محور جلو بهره می‌برد که 241 اسب‌بخار قدرت و 355 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. با این اعداد، Hyper HT تنها به 6.8 ثانیه زمان نیاز دارد تا از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. ظرفیت باتری این تریم مشخص نشده اما Aion می‌گوید این خودرو با یکبار شارژ می‌تواند 600 کیلومتر بُرد پیمایش در چرخه CLCT داشته باشد. این تریم با 10 دقیقه شارژ، برای 140 کیلومتر پیمایش آماده می‌شود.


سه تریم دیگر بر اساس معماری 800 ولت توسعه پیدا کرده‌اند. هر سه نمونه از قوای محرکه‌ای بهره می‌برند که 335 اسب‌بخار قدرت و 430 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. با این اعداد، شتاب 0 تا 100 این تریم‌ها 5.8 ثانیه اعلام شده است.

 

 


دو مدل از این تریم‌ با یکبار شارژ می‌توانند 670 کیلومتر را طی کنند. با 15 دقیقه اتصال به شارژر سریع، این تریم‌ها می‌توانند 415 کیلومتر پیمایش داشته باشند. تریم پرچمدار با یکبار شارژ 770 کیلومتر بُرد مسافت خواهد داشت و درصورتیکه 10 دقیقه به شارژ سریع متصل شود، می‌تواند 450 کیلومتر را طی کند. تریم پرچمدار علاوه بر بُرد بالاتر، از سنسور لیدار نیز بهره می‌برد.
از نظر ابعاد این خودرو 4935 میلی‌متر طول، 1920 میلی‌متر عرض، 1700 میلی‌متر ارتفاع و 2935 میلی‌متر فاصله بین دو محور دارد.


طراحی خارجی و استایل این خودرو خصوصا درهای گالوینگ ردیف دوم، شبیه به تسلا X است. نمای رو به رو بسیار ساده طراحی شده و به رسم خودروهای الکتریکی خبری از جلوپنجره مشبک نیست. طراحان سعی کرده‌اند تا با چراغ‌های استاندارد که به پورشه کاین شباهت دارد و مه شکن عمودی سپر کمی از سادگی Hyper HT بکاهند. اگر با کمی دقت به نمای عقب نیز بنگرید، به وضوح شباهت‌هایی از DS7 را مشاهده خواهید کرد.


داخل خودرو لوکس و مجهز است. فرمان D کات، نمایشگر پشت فرمان، نمایشگر شناور سیستم اطلاعات و سرگرمی، دو پد شارژ وایرلس، کنسول میانی شناور، زیرپایی ردیف عقب و سقف پانوراما از امکانات Aion Hypet HT محسوب می‌شود.

نظر دهید


در همین زمینه