شبکه‌های اجتماعی

یکی از سریع‌ترین مازراتی‌های تاریخ رونمایی شد

مهمان جدید نیویورکی‌ها

 

به فاصله کمی از رونمایی مدل رعدآسای جگوار F-Pace SVR 2019، مازراتی با یک شاسی‌بلند قدرتمند و متفاوت وارد نیویورک می‌شود! با مازراتی لوانته تروفئو 2019 آشنا شوید: یکی از سریع‌ترین خودروهایی که تاکنون توسط مازراتی تولید شده است. پیشرانه 3.0 لیتری V6 معمولی لوانته جای خود را به یک نمونه 3.8 لیتری V8 تویین توربو که توسط فراری مونتاژ شده، داده است. این همان پیشرانه‌ای است که پیش‌تر در مارزاتی کواتروپورته GTS شاهد آن بودیم، اما باید در نظر داشت که این عملیات تنها یک کپی ساده نیست بلکه پیشرانه مورد بحث برای قرارگیری در لوانته و هماهنگی هر چه بیشتر با سیستم تمام‌چرخ محرک آن دستخوش تغییرات و بهینه‌سازی‌های چشم‌گیری شده است.

پیشرانه جدید لوانته از محل اتصال جدیدی برای میل‌لنگ خود سود می‌برد. همچنین توربوشارژرها، سرسیلندر و پمپ روغن از جمله مواردی هستند که در نسخه جدید ارتقا یافته‌اند. با دو سیلندر بیشتر نسبت به نسخه معمولی لوانته، تورفئو در مجموع دارای 590 اسب بخار قدرت و 729 نیوتن‌متر گشتاور بوده که از طریق یک جعبه‌دنده‌ هشت سرعته اتوماتیک ZF به هر چهار چرخ آن منتقل می‌شود که آن را قادر می‌سازد تا تنها در 3.7 ثانیه، سرعت خود را از 0 به 96 کیلومتر در ساعت برساند و همچنین در نهایت به سرعت 300 کیلومتر در ساعت برسد. اضافه بر قدرت بیشتری که در لوانته جدید به دست آمده است، سامانه‌های دیگری نیز برای سریع‌تر راندن نیز اضافه شده‌‌اند که می‌توان به حالت رانندگی کورسا اشاره کرد. در این حالت رانندگی سیستم لانچ کنترل در اختیار راننده قرار می‌گیرد و همچنین برای دست‌یابی به بهترین نتیجه دریچه گاز، سیستم تعلیق، جعبه‌دنده و سیستم تمام‌چرخ محرک را به صورت بهینه تنظیم می‌کند.

تغییرات به وجود آمده در نسخه جدید لوانته تنها به بخش فنی آن محدود نمی‌شود بلکه ظاهر این خودرو نیز دست‌خوش تغییراتی شده است که شامل چراغ‌های LED جدید، جلوپنجره و طراحی جدید کاپوت می‌شود. تاکنون اطلاعات دقیقی راجع به قیمت این خودرو منتشر نشده است اما انتظار می‌رود مازراتی لوانته توفئو 2019 با قیمتی بالاتر از 100 هزار دلار، زمانی بعد از تابستان امسال به نمایندگی‌های  فروش این خودروساز ایتالیایی برسد.

نظر دهید


در همین زمینه