شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - پژو E-2008
همراه با باتری بزرگتر

 

رقابت در سگمنت کراس‌اوورهای B آن‌قدر داغ است که شرکت‌ها برای به دست آوردن سهم بیش‌تر از این بازار، خودروهای خود را به روز می‌کنند. پژو نیز برای عقب نماندن از قافله، کراس‌اوور جذاب خود را به روز رسانی کرده تا بتواند برش بزرگ‌تری از این کیک به دست بیاورد.


این فیس‌لیفت که در میانه راه بر روی 2008 اعمال شده، نمای رو به رو را به واسطه دیلایت‌های عمودی پنجه مانند که بر روی سپر نصب شده بیش‌تر شبیه به 508 می‌کند. تریم GT این کراس‌اوور از چراغ‌های فول LED بهره می‌برد که نمای جلو را جذاب‌تر جلوه می‌دهد. تغییرات نمای عقب به تغییر گرافیک چراغ‌ها به حالت سه لت افقی دوبل که نشانگر پنجه شیر است معطوف می‌شود. رینگ‌های پژو 2008 جدید فرمی متفاوت دارد که برای نخستین بار پژو این سبک را بر روی 408 اعمال کرد. مشتریان می‌توانند از سایز 16 تا 18 اینچ را سفارش دهند. رنگ بدنه که در تصاویر معرفی نیز می‌بینید Selenium Grey است که در تریم GT همراه با سقف مشکی رنگ عرضه می‌شود. صرف نظر از رنگ بدنه، تمام مدل‌های از قاب آینه مشکی بهره می‌برند.


تمام نسخه‌های پژو 2008 مدل 2024، بر خلاف مدل قبلی که در تریم‌های پایه از نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی 7 اینچ عرضه می‌شد، دارای صفحه نمایش دیجیتال 10 اینچ هستند. تریم اکتیو که پایه‌ترین نسخه 2088 به حساب می‌آید از نمایشگر آنالوگ پشت فرمان بهره می‌برد، اما در تریم Allure و GT نمایشگر پشت فرمان نیز سایز 10 اینچ خواهد داشت که در تریم GT این نمایشگر از حالت سه بعدی نیز پشتیبانی می‌کند. برای پویایی بیش‌تر کابین لیور گیربکس در نسخه‌های دستی نیز باز طراحی شده است.

 


اما بیش‌ترین تغییرات مربوط به بخش قوای فنی پژو 2008 می‌شود، جایی که E-2008 با به ارث بردن موتور الکتریکی E-208 و E-308 از یک موتور الکتریکی بهره می‌برد که 156 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. نیرو بخش این موتور الکتریکی بسته باتری 54 کیلووات ساعت است که با یک بار شارژ، بُرد مسافت 406 کیلومتر را فراهم می‌کند.


پژو می‌خواهد یک پیشرانه هایبرید جدید نیز در سال 2024 به لاین آپ این خودرو اضافه کند که 136 اسب‌بخار قدرت دارد و به گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه متصل می‌شود. با این قوای محرکه، مصرف سوخت تا 15 درصد کاهش پیدا می‌کند و البته پژو معتقد است که خریداران، در شهر با حالت تمام الکتریکی رانندگی خواهند کرد.


پژو همچنان پیشرانه بنزینی 1.2 لیتر توربو سه سیلندر خود را تولید می‌کند که خروجی آن در یک نمونه 100 اسب‌بخار با گیربکس 6 سرعته دستی و در نمونه دیگر 130 اسب‌بخار با گیربکس 8 سرعته اتوماتیک است. پیشرانه 1.5 لیتر دیزل که 130 اسب‌بخار قدرت دارد و از گیربکس اتوماتیک بهره می‌برد نیز در کنار این دو تولید خواهد شد.

 

نظر دهید


در همین زمینه