شبکه‌های اجتماعی

نسل جدید ب‌ام‌و M3 و M4 کوپه به طور رسمی معرفی شد
AutomobileFa- 2021 BMW M3 Competition & M4 Coupe Competition

همراه با نسخه‌های کامپتیشن و سامانه M xDrive

 

ب‌ام‌و پس از انتشار تیزرهای متعدد، نسل جدید M3 و M4 کوپه را به طور رسمی معرفی کرد.

 

در بخش طراحی ظاهری، معرفی رنگ سبز جدید Isle of Man Green در M3 و استفاده از جلوپنجره دوقلوی بزرگ با خط‌های افقی موازی را باید بزرگ‌ترین تغییرات اعمال شده دانست. از دیگر ویژگی‌های به کار رفته در نسل جدید ب‌ام‌و M3 و M4 کوپه می‌توان به آینه‌های آیرودینامیکی، دیفیوزر مشکی، خروجی چهارگانه اگزوز و سقف تقویت شده با فیبر کربن اشاره کرد. مشتریان همچنین می‌توانند بسته M Carbon را سفارش دهند که تعدادی از قطعات پلاستیکی تقویت شده با فیبر کربن از جمله اسپویلر عقب و  آینه را شامل می‌شود. M3 و M4 جدید به طور استاندارد با رینگ‌های آلیاژی 18 اینچی در جلو و 19 اینچی در عقب عرضه می‌شوند و امکان سفارش رینگ‌ 20 اینچی جدید نیز وجود دارد.

در داخل کابین نیز استفاده از فرمان اسپرت M، شیفترهای تعویض دنده، صندلی‌های اسپرت جدید M Carbon، نمایشگر 12.3 اینچی به عنوان نشانگرهای پشت فرمان و 10.25 اینچی برای سامانه سرگرمی و چند رسانه‌ای و همچنین دکمه‌های قرمز رنگ M1 و M2 برای انتخاب حالت‌های اسپرت پلاس و نرمال در پشت فرمان را باید از ویژگی‌های نسل جدید ب‌ام‌و M3 و M4 کوپه دانست.

 

ب‌ام‌و M3 و M4 کوپه جدید به یک پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری توئین توربو مجهز شده‌اند که توانایی تولید 473 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن متر گشتاور را دارا است. میزان قدرت تولیدی این پیشرانه در نسخه‌های کامپتیشن به 503 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور خواهد رسید. بر اساس اعلام رسمی، نسل جدید ب‌ام‌و M3 و M4 کوپه می‌تواند در مدت زمان 4.1 از حالت سکون به مرز سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست یابد و بیشینه سرعت آن نیز 290 کیلومتر در ساعت عنوان شده است. در نسخه کامپتیشن نیز با توجه به قدرت و گشتاور بیش‌تر، شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت به 3.8 ثانیه کاهش می‌یابد.

M3 و M4 جدید به صورت استاندارد با جعبه‌دنده 6 سرعته دستی و محور محرک عقب عرضه می‌شوند اما قابلیت سفارش جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک نیز وجود دارد. سامانه 4 چرخ محرک پیشرفته ب‌ام‌و برای محصولات ام-پاور این شرکت که با نام M xDrive شناخته می‌شود برای نسخه‌های کامپتیشن M3 و M4 کوپه جدید در دسترس است. لازم به ذکر است که نسخه‌‌های کامپتیشن به دلیل قدرت و گشتاور بالایی که تولید می‌کنند تنها با جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک و شیفترهای پشت فرمان عرضه خواهند شد. 

 

آلبوم تصاویر 2021 BMW M3 Competition

 

سیستم چهار چرخ محرک ب‌ام‌و M3 و M4 کوپه دارای حالت‌های مختلف شامل 4WD به صورت پیش‌فرض و 4WD Sport که گشتاور بیش‌تری را به محور عقب منتقل می‌کند خواهد بود. همچنین راننده می‌تواند حالت 2WD را انتخاب کند که در این حالت سیستم کنترل پایداری از مدار خارج شده و همه چیز برای دریفت‌های هیجان انگیز مهیا می‌شود. در بخش فرمان‌پذیری نیز ب‌ام‌و به صورت به صورت استاندارد از سامانه تعلیق تطبیق‌پذیر  M  استفاده کرده است. این تعلیق دارای بازوهای چند اتصالی در جلو و بازوهای جناغی پنج اتصالی جدید آلومینیومی در عقب است. همچنین استفاده از بلبرینگ‌های جدید در چرخ‌ها که دارای جرم کم‌تر و زویه کمبر بیش‌تری است نیز در فرمان‌پذیری نسل جدید M3 و M4 نقش به سزایی داشته است.

از دیگر نکات قابل توجه در M3 و M4 کوپه جدید می‌توان به فرمان سرووترونیک M و بسته اختیاری M Drive Professional اشاره کرد. این بسته دارای سامانه کاملا جدید به نام M Traction Control است که به راننده اجازه می‌دهد تا آستانه مداخله سامانه برای کنترل لغزش چرخ‌ها را تعیین کند. رانندگان می‌توانند از 10 تنظیم مختلف در این سامانه بهره ببرند.

 

ب‌ام‌و در M3 و M4 کوپه جدید از سامانه ترمز به روزرسانی شده با کالیپرهای دارای 6 پیستون و دیسک‌های 380 میلی‌متری در جلو و کالیپرهای تک پیستون و دیسک‌های 370 میلی‌متری در عقب استفاده کرده است. علاوه بر این، امکان انتخاب ترمزهای سرامیکی کربنی نیز وجود دارد که دارای دیسک‌های 400 میلی‌متری در جلو و 380 میلی‌متری در عقب است.

 

هر دو مدل در ماه مارس 2021 وارد بازار  ایالات متحده خواهند شد. شروع قیمت برای این دو اتومبیل از 69.900 دلار برای M3 و 71،800 دلار برای M4 کوپه است. همچنین نسخه کامپتیشتن M3 با قیمت 72.800 دلار و نسخه کامپتیشن M4 نیز با قیمت 74.700 دلار به فروش می‌رسد.

 

آلبوم تصاویر 2021 BMW M4 Coupe Competition

 

نظر دهید