شبکه‌های اجتماعی

میتسوبیشی تولید پاجرو را متوقف خواهد کرد
اتومبیل فارسی - میتسوبیشی پاجرو 1991

در پی فروش پایین این محصول

شرکت خودروسازی میتسوبیشی اخیرا اعلام کرد که برنامه‌ای سه ساله برای کاهش هزینه‌ها و معطوف کردن منابع خود به مناطق سودآورتر را در دستور کار خود دارد. یکی از اقداماتی که قرار است این خودروساز در برنامه سه ساله خود اجرا کند، تعطیل کردن کارخانه مونتاژ پاجرو واقع در ساکاهوگی ژاپن در نیمه اول سال 2021 است. لازم به ذکر است که در این کارخانه علاوه بر پاجرو، مینی‌ون دلیکا D5 و کراس‌اوور اوتلندر نیز تولید می‌شود که تولید این دو مدل به خط تولیدی در اوکازاکی ژاپن منتقل خواهد شد.

 

میتسوبیشی پاجرو برای آخرین بار در سال 2006 در بازار ایالات متحده آمریکا با نام مونترو عرضه شد اما عرضه آن در کشورهای دیگر ادامه پیدا کرد. ناگفته نماند که میتسوبیشی در آخرین اقدام خود به دلیل فروش پایین، عرضه نسل فعلی پاجرو که از سال 2006 در حال تولید است را در بازار ژاپن یعنی زادگاه این برند در سال 2019 متوقف کرد. البته احتمال می‌رود که با توجه به اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی، پاجرو در آینده‌ای نه چندان دور با تغییراتی گسترده و بر اساس پلت‌فرمی مشترک با نیسان آرمادا جدید توسعه یابد.

 

در این برنامه سه ساله، تمرکز میتسوبیشی در درجه اول روی جنوب شرقی آسیا خواهد بود. این اقدام بخشی از استراتژی گسترده اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی بوده و قرار است هر یک از شرکای این اتحاد بر جغرافیایی خاص تمرکز کند. بر این اساس رنو در اروپا، روسیه، آمریکای جنوبی و آفریقای شمالی و نیسان در آمریکای شمالی، ژاپن و چین متمرکز خواهند شد.

نظر دهید