شبکه‌های اجتماعی

عملکرد بسیار خوب ب‌ام‌و سری 2 گرن کوپه در تست تصادف و پیشگیری از تصادف موسسه IIHS + ویدیو
اتومبیل فارسی - تست تصادف ب‌ام‌و سری 2 گرن کوپه

 پلتفرم مشترک ب‌ام‌و سری 2 گرن کوپه با X1 و X2

شاید ب‌ام‌و M235i به عنوان قوی‌ترین نسخه از سری2 گرن ‌کوپه نتوانسته باشد تست گوزن را با موفقیت پشت سر بگذارد، اما در جدیدترین آزمایش موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا (IIHS)، توانسته بهترین نتایج را در آزمایش‌ تصادف و پیش‌گیری از تصادف کسب کند.
خودروی ساب‌کامکپت پریمیوم ب‌ام‌و که برای رقابت با خودروهایی مانند مرسدس بنز CLA طراحی شده، امتیاز خوب (Good) را در هر شش ارزیابی به دست آورده است. این شش ارزیابی شامل برخورد از روبه‌رو با همپوشانی کم (راننده و سرنشین جلو)، برخورد از رو به رو با همپوشانی متوسط، برخورد از کنار، مقاومت سقف و تکیه‌گاه سر می‌شود.


ب‌ام‌و سری 2 گرن کوپه امتیاز برتر را در ارزیابی سیستم‌های کمکی فعال و سیستم‌های کمکی راننده فعال به همراه توقف و حرکت در ارزیابی با خودروهای دیگر و همچنین پیشگیری از تصادف در سرعت‌های 19 و 40 کیلومتر بر ساعت دریافت کرده است. در بخش آزمون‌های برخورد با عابر پیاده نیز این خودرو امتیاز «پیشرفته» را از آن خود کرده است، جایی که از برخورد با آدمک‌ها پیشگیری می‌کند و یا از سرعت آن به طور قابل ملاحظه‌ای برای کاهش شدت برخورد، کاسته می‌شود.
خودروها برای این که بتوانند جایزه «ایمنی برتر» را دریافت کنند، باید بتوانند دست‌کم امتیاز «خوب» یا «قابل قبول» دریافت کنند و برای رده بندی در سطح «ایمنی برتر +» نیز باید در تمام سطوح یمی از این دو امتیاز را دریافت کنند. با این حال، ب‌ام‌و سری 2 گرن کوپه به دلیل این که در قسمت نوردهی ضعیف چراغ‌های جلو امتیاز «حاشیه‌ای» را کسب کرده، نتوانسته در این دو سطح برتر از ایمنی قرار بگیرد.


ب‌ام‌و سری 2 گرن کوپه بر پایه پلتفرمی و ساختاری مهندسی مشترک با ب‌ام‌و X1 و X2 طراحی شده و بر خلاف دیگر که دیفرانسیل عقب هستند، به صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود. دو نسخه 228 اسب‌بخاری با نام 228i xDrive و 301 اسب بخاری با نام M235i xDrive برای بازار آمریکا در نظر گرفته شده قیمت آن‌ها از 37.700 دلار و 45.500 دلار آغاز می‌شود.

 

نظر دهید