شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - هیوندای سوناتا AWD
مشخصات ورژن آمریکای شمالی سوناتا مشخص شد

 

فروردین ماه سال جاری، هیوندای از سوناتا فیس‌لیفت رونمایی و طی آن مراسم، معرفی ورژن آمریکا شمالی را به اواخر سال جاری میلادی موکول کرد. روز موعود فرا رسید و سوناتا ویژه بازار آمریکا شمالی معرفی شد.


از نظر طراحی ورژن بازار آمریکا با دیگر مدل‌ها تفاوتی ندارد و تنها نسبت به مدل قبلی تغییر پیدا کرده است. نمای رو به رو بیشترین تغییر را به خود دیده و حالا به واسطه نوار نورانی یک تکه که پیش‌تر آن را در استاریا، ورنا جدید، کونا و گرنجور دیده‌ایم، سپر و جلوپنجره شش ضلعی ترکیب شده با خطوط تیز و چراغ‌های قرار گرفته روی سپر نمایی کاملا تهاجمی پیدا کرده است. نمای عقب هیوندای سوناتا فرم یکسانی با نمونه قبل فیس‌لیفت دارد اما در جزئیاتی مانند طراحی چراغ‌ها که حالا در یک قاب سیاه رنگ قرار گرفته‌اند، سپر جدید، تغییر موقعیت لوگو و خروجی‌های اگزوز کاملا با یکدیگر متفات هستند. نمای جانبی هیوندای سوناتا AWD تغییر آنچنانی نداشته و تنها رینگ‌های 19 اینچ آلیاژی با طرح جدید این نما را به روز می‌کند.


کابین هیوندای سوناتا AWD نیز به صورت کلی تغییر داده شده و حالا به عنوان اولین هیوندای از دو نمایشگر 12.3 اینچ خمیده متصل BMW's iDrive 8 بهره می‌برد. بر خلاف ب‌ام‌و، وجود این نمایشگر‌ها باعث حذف تنظیمات سیستم تهویه مطبوع نشده و تنها از حالت فیزیکی به لمسی تغییر شکل داده‌اند. دریچه‌های تهویه مطبوع از حالت جداگانه به یکپارچه و همینطور فرمان از حالت چهار پایه به سه پایه تبدیل شده‌اند. در نسخه پیش از فیس‌لیفت، دنده‌ها توسط دکمه‌ها انجام می‌شد اما در این نمونه، سلکتور دنده به ستون فرمان تغییر مکان داده است. خریداران می‌توانند هدآپ دیسپلی را به عنوان گزینه سفارشی به خودرو خود اضافه کنند. این شرکت برای این نمونه از سیستم صوتی 12 بلندگو Bose استفاده می‌کند.


تنها تغییر ورژن آمریکا با دیگر نمونه‌ها وجود سیستم AWD است که برای اولین بار بر روی این مدل و سدان‌های هیوندای نصب می‌شود. این سیستم که HTRAC نام دارد عملکردی مانند کراس‌اوورها و شاسی بلندهای هیوندای دارد و تنها بر روی نسخه 4 سیلندر 2.5 لیتر تنفس طبیعی سوار خواهد شد. با این تفاسیر افرادی که خواهان نسخه هایبرید و N لاین هستند از ویژگی بی بهره خواهند بود.


برای بازار آمریکا سوناتا AWD سه قوای محرکه در نظر گرفته شده که به ترتیب 4 سیلندر 2.5 لیتر تنفس طبیعی، 2.5 لیتر توربو (مدل N Line) و 2 لیتر هایبرید هستند. هیچ دیتا و عدد مشخصی از خروجی این پیشرانه‌ها اعلام نشده اما طبق شنیده‌ها نسخه تنفس طبیعی 191 اسب‌بخار، نسخه هایبرید 192 و نسخه N Line 290 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کنند.

 

نظر دهید


در همین زمینه