شبکه‌های اجتماعی

غایبان بزرگ پاریس

فیات، جیپ و آلفارومئو در لیست انصراف‌دهندگان

 با توجه به این که در سال‌های اخیر، خودروسازان بزرگ به نمایشگاه‌های آنلاین و رونمایی‌های خصوصی روی آورده‌اند و هزینه‌های سنگین برگزاری نمایشگاه‌هایی که سر به آسمان می‌گذارند، شاهد آن هستیم که شرکت‌های خودروسازی رفته رفته بیش‌تر از شرکت‌ در نمایشگاه‌های سنتی و معمولی خودرو انصراف می‌دهند. چندی پیش لامبورگینی اعلام کرد که در نمایشگاه‌ خودروی پاریس شرکت نخواهد کرد. قبل از آن نیز مرسدس‌بنز و ب‌ام‌و از انصراف خود خبر داده بودند. حال یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های خودروسازی دنیا اعلام کرده‌است که سه برند اصلی زیرمجموعه آن در نمایشگاه پاریس شرکت نخواهند کرد.
بر اساس گزارشی از یک وب‌سایت فرانسوی فیات، آلفارومئو و جیپ از شرکت‌کنندگان نمایشگاه خودروی پاریس امسال نخواهند بود. این نخستین بار است که این سه برند خودرویی به طور هم‌زمان از شرکت در یکی از نمایشگاه‌های مهم و اصلی انصراف می‌دهند. فیات اظهار می‌کند با توجه به سیاست‌های جدید و استراتژی پیش رو، شرکت در نمایشگاه‌‌ها دیگر امری ضروری نیست. اگر چه سه برند اصلی گروه خودروسازی فیات‌کرایسلر در نمایشگاه پاریس شرکت نخواهند کرد، اما برند لوکس این مجموعه یعنی مازراتی نیز مانند رقیب قدیمی خود، فراری از شرکت‌کنندگان خواهد بود.
البته انصراف از شرکت در نمایشگاه پاریس اتفاق جدیدی نیست. از جمله خودروسازان دیگری که در این رویداد خودرویی شرکت نخواهند کرد می‌توان به فورد، اینفینیتی، مزدا، میتسوبیشی، نیسان، اوپل، سوبارو و ولوو اشاره کرد. پاریس تنها نمایشگاهی نیست که از انصراف خودروسازان ضربه خورده است. در حال حاضر آئودی، ب‌ام‌و و مرسدس‌بنز اعلام کرده‌اند که در بزرگ‌ترین نمایشگاه خودروی آمریکای شمالی یعنی نمایشگاه دیترویت شرکت نخواهند کرد. در عوض برندهای آلمانی تمرکز خود را بر شرکت در نمایشگاه‌های فناوری مانند CES در لاس‌وگاس و کنگره بین‌المللی موبایل در بارسلونا اسپانیا قرار داده‌اند. مرسدس قول داده است تا در سال 2020 در نمایشگاه دیترویت با دست پر شرکت کند. نمایشگاه بین‌المللی خودروی پاریس از دوم تا چهاردهم اکتبر پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

نظر دهید


در همین زمینه